måndag, september 14, 2009

favoriter

en gammal lista, från Linda tror jag

Favoritgata (i Stockholm): ööööh
Favoritdrink? Cosmo eller Dagens
Äter lyxmiddag på (i Stockholm): öööh
Bästa mikromaten: lasagne
Favoritförort (i Stockholm): där jag bor
Fikar gärna på (i Stockholm): där dom har några goda bullar
Bästa lunchställe (i Stockholm): Hermans
Bästa brunchen (i Stockholm): vem äter brunch?
Bästa kaffet (i Stockholm): är ju ganska ny i kaffe-svängen...
Bästa konsertlokalen (i Stockholm): tillåt mig: HA HA HA
Bästa baren: bar?
Här bjuder jag mamma på middag: hemma
Här bjuder jag pappa på middag: hemma
Senaste Stockholmsupptäckt: SL Access
Senast sedda teater-/dansföreställning: oj, någon av Brallisens cirkusnummer förmodligen
Senast sedda utställning: kylskåpsdörren
En bra gå bort-present: hemmagjord chutney
Favoritlyxartikel: är inte så lyxig, Body butter
Läser just nu: "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Graaf
Läser helst: på bussen
Favoritråvara: avokado
Favoritfärg: randigt
Favoritmärke: HM
Favoritskor: för tillfället: Pistol lookisarna
Klädkonto per månad: har ingen aning
Dricksprocent: dricks?
Modeförebild: många
Motionerar: ja tack gärna
Mest överskattade affär (i Stockholm): Natalie Schuterman
Det dyraste jag har köpt: vårt hus
Landställe? nej tack
Favoritprodukt på Systemet: Amarone & Limetto
Favoritprodukt på Apoteket: flytande Ipren
Bästa fyllekäket: tunnbrödsrulle
Lyssnar på: radion & Spotify
Bästa förfestmusiken: gammalt skräp och Lady Gaga
Senast gnolade: "oh mama can't you tell"
Senast köpta skivan/-låten: någon gång på nittiotalet förmodligen
Mitt sämsta köp någonsin: dom brukar jag glömma ganska fort
Snaste impulsköp: en pälsgrej att ha runt halsen
Senaste fyndet: randig klänning
Senaste secondhandfyndet: räknas Tradera?
Fulaste klädfärg: orange
I dvd-spelaren/datorn: Sex & the city filmen
Användbar pryl: mobilen
Mode jag aldrig vill se igen: haremsbyxor
Värsta huvudbonaden: jag klär verkligen inte i mössa
Bästa huvudbonaden: mössa
Favoritaccessoar: sjal
Bil/Transportmedel: buss
Återvinner: ja på mina villkor
Hejar på/håller på: mamman - världen: 1 - 3
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: bok eller sova fast jag somnar iofs när jag läser



♥ lilla mamman

2 kommentarer:

Linda K sa...

ha ha ha, det kan jag inte minnas, så jag lånar den :D

lilla mamman sa...

ha ha, bra med guldfiskminne ibland tycker jag!
tror att det är DN på stan egentligen men ganska rolig är den i alla fall.