fredag, april 16, 2010

starstruck

tidig morgon och grus i ögonen.
men tillräckligt vaken för att se en smal ryggtavla med hatt gå på höga klackar långt framför mig.
en siluett jag sett nästan varje dag i tre års tid och lärt mig känna igen.
när jag kom närmare såg jag ljusa lockar sticka fram.
och mitt hjärta tickade på.
jag har liksom alltid föreställt mig hur hon cyklar över mig.
men istället var det jag som gick fort som tusan, nästan över henne, för att se om det verkligen verkligen var hon.
och det var det!
och jag skämdes redan när jag vände mig, men kunde inte stoppa min mun:
hej och jag gillar verkligen verkligen din blogg och jag läser den flera gånger varje dag.
ja fy tänk dig själv att bli störd innan 7 på morgonen av en galning som gastar när du går i godan ro och lyssnar på din musik.
men hon var så trevlig så.
och den var fin; ljus, mjuk och kvinnlig.

herrejösses!
det här kan jag leva länge på!
hennes blogg är tamejtusan fantastisk.

annaliten kopiera

2 kommentarer:

Linda K sa...

nu blir jag alldeles generad. tack gulle :)

och HA HA HA, jag lovar att inte köra över dig!

Anna sa...

du är så värd alla hyllningar!

tack det var snällt, jag lovar att inte springa över dig nästa gång heller ;)