söndag, februari 26, 2012

finhelgen i bilder

självaste födelsedagen var en prima dag!

vi checkade in på Rum för barn när de öppnade och njöt av varandra, böcker och lerverkstad. detta efter en näringsriktig lunch från snabbmatskedjan som skickar ut presentkort till alla födelsedagsbarn. således satt min son med ballongkortet i ett stadigt grepp hela buss och tunnelbaneresan in till den stora staden.




alla var vi lite trötta när vi så småningom landade hemma. inget inte hemmatrillade semlor och lite kaffe inte kunde råda bot på!
maken och jag var inte sugna på våfflor till middag efter det utan satsade alla kort på rödtjut och plockmat.
och vet ni; inga magproblem!!




efter att ha seglat med skeppet i badkaret var barnen lätta att natta, mätta nöjd och belåtna.
själv tog jag tag i kalasförberedelserna och sneglade med ett halvt öga på E.T.
finfina godispåsar inhandlades på Lagerhaus redan innan jul, de har så mycket fint och vårigt till kalasen nu.


ställde klockan på ringning på lördagmorgonen, inte helt tvärsäker på att barnen skulle vakna i tid...
hann både äta frukost och stöka lite innan walkingpasset som började klockan 9.
glammigaste naglarna på stället hade jag!





flängde hem, städade och slängde i oss lunch.
sjukt effektiv man blir av att få barn!




ivrig och pirrig väntan av födelsedagsbarnet på att hans små gäster skulle dyka upp.
tillslut kom de.
med små paket och finklädda.
sugna på glass och godispåsar och fulla av bus.
vår lille man trivdes med att vara i centrum, vattenkammad dagen till ära.



röj röj röj.
och så lägga på lite spackel för en helkväll på stan.
det där halsbandet är en given kompanjon!




Linda och jag möttes upp för sex timmars oavbrutet babbel.
att lära känna henne är en av de bästa sakerna med att jag började blogga.
sangrian flödade och de djupa ämnena blandades med vanligt svammel.
att fota, traska och möta upp hennes trevliga man han vi också med.
tack för en finfin kväll kära vän.




frukosten blev något senare än morgonen innan....
men det fina piffet gjorde det något lättare att lämna sängen.




vi är ju alltså numer föräldrar till stora barn.
således lämnade vi dom ensamma hemma i hela trettio minuter för att njuta av en halkig, solig men tyvärr lite blåsig promenad på tu man hand.
detta efter att nogsamt ha visat hur man ringer om man behöver.
de var inte så oroliga faktiskt, eller jo lite kanske:
- eh, asså mamma - hur blir det om Blixten liksom behöver hjälp med att torka sig i rumpan??




garnerade tårtorna och slängde in Leilas ingefärskakor i ugnen.
och vilken tur jag hade; dom blev precis som Blixten hade önskat!
efter att alla paket var öppnade och alla gäster åkt hem drabbades Blixten av akut mormorlängt, det var ju trots allt 30 minuter sedan hon åkte - och fick ringa för att säga hej.



finfin helg!
nu är det dags att sova en stund, sedan ska jag dra en vinnare av favoritpaketet.
lycka till alla tävlare, vad kul att ni vill vara med.

5 kommentarer:

smile sa...

Vilken mysig dag. Själv fattar jag inte att jag har en blivande tioåring och en blivande femåring. Hur fort gick inte det liksom?

Anna sa...

näe, hur gick det till??

Marielle sa...

Åh så underbart livet kan vara!

Librarybeth sa...

Men oh!! Tack för din finfina rapport!!!!

Anna sa...

Marielle: mycket underbart!

LB: :) vassego!