söndag, februari 19, 2012

mammångest?

lycklig lycklig familj....


jag är värdo på att pyssla, pussla, köra legobil och smurfa runt.
det är sen gammalt och jag har lärt mig handskas med den ångest detta gav mig.
nu ser jag att jag kan vara en bra mamma bara genom att vara där för dom. lyssna på deras frågor och funderingar.

dom vet att jag finns här för dom i storm och lugna vatten. genom kärleksproblem, hormondrabbningar och för stora fötter.

det känns skönt att jag inte är ensam.

annaliten

5 kommentarer:

mis(s)match sa...

Håller helt med dig! Barnen måste kunna vara lite själva!

Anna sa...

amen.

Linda K sa...

jag är också dålig på att smurfa runt ;)

skämt å sido, jag förstår precis vad du menar.

Vesnas vardag sa...

Så sant. Jag har ångest för att jag måste plugga när jag inte jobbar...ja vad gör man...

Anna sa...

LInda: smurfa runt är inte det nya svarta ;)

Vesna: ja vad gör man...