söndag, februari 19, 2012

söndagsnöje

vad jag ägnat min söndag åt?

att vakna med en fin jobbhangover.
äta frulle i en salig blandning av smoothies, kokta ägg, DN och skramlande familj.
tvätta och plocka.
åka mycket bil och promenera nästan inget alls.
bli spontanbjuden på te och spontanbjuda mor och far på kaffe.
frysa.
drömma om hår som passar med lugg.
titta på foton med barnen.
inse att glasögonen känns lite svaga.
äta tacos och inte kunna sluta dippa chipsen.
ha spring i benen men inte ha några dobbar till springskorna.
läsa hela Prickenboken för en son som har många tankar som snurrar i huvudet.
lägga mig till rätta med datorn på magen och kika på era helger.


annaliten

2 kommentarer:

Marielle sa...

Mitt söndagsnöje:
Mycket bilåkande -14 mil t o r till VFU. Sååå värt det, vilket lyft det var för självförtroendet idag!
Lunchrester hos mamma/barnvakten, lycka.
Träffade finaste bror med familj - sambo & min guddotter!
Rotade på mammas vind efter kläder från storasyster till lillebror.
Middag på rester med mina <3.
Förbannade att chipsen var slut - lyllo dig.
Sagomys med stora E!
Nu Wallader & bloggkoll med sovande liten N i famnen :-)

Anna sa...

oj vilken dag du hunnit med! det sista låter allra allra bäst!