torsdag, mars 01, 2012


mitt behov av mixad frukt har ökat lavinartat efter jul och nyår.
jag kan inte få nog!
idag fick jag till den bästa hittills, och det på råvaror jag nästan alltid har hemma.
i min vardag finns inte mycket utrymme för exotiska varor och daglig handling av färsk frukt, tyvärr.

så den här perfekta smoothien slängde jag ihop enligt följande:

1/2 banan
0.75 dl vaniljyoghurt
1 dl blandad fryst frukt (hallon, blåbär, jordgubbar och vinbär)
en skvätt nektar (jos)
2 cm riven färsk ingefära

och jag tror att jag kan säga med säkerhet att det var ingefäran som satte just den här smoothien.

så varsågod Josefine, hoppas fredagssmoothien blir toppen!

har du ett favoritrecept på smoothies??

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Jag kan ingenting om smoothies!!! Men den där lät så goood!

Anna sa...

den är goood - prova!!

Josefine sa...

Ah... tack! Det ska jag testa. En dag händer det. Så står den magiska smoothien där.