torsdag, mars 22, 2012

naken & trött






en helnatt på jobbet. trött, lätt euforisk, med ett leende på läpparna naken i sängen.
kan det bli bättre?

efter arbetspass som dessa förstår jag varför jag inte sitter och häckar bakom någon pappershög.
det gör det värt alla helger, nätter och storhelger som tillbringas där.

jag gör skillnad, jag är en del i kuggarna, jag håller liv i människor, jag kan berätta för mina barn om det som är viktigast här i livet: tacksamheten & lyckan i att finnas till och vara älskad.

en dag i vården när den är som bäst.

men tusan vad arg jag kommer bli om inte solen skiner när jag vaknar!

7 kommentarer:

Linda sa...

så sant så sant! hoppas att solen skiner på dig idag!

Marie sa...

det måste vara underbart att ha ett jobb där man verkligen gör något viktigt! sov gott!

Fia FIT sa...

Hoppas att solen skiner på dig idag! Det är du värd! Beundrar alla ni som jobbar inom sjukvården och tycker alltid att alla jag träffar på där är så HIMLA TREVLIGA!

ÖsbytöseR sa...

Sanna och vackra ord!

fröken L sa...

Åh! Sådana dagar gör det värt allt!

Anna sa...

Linda: the truth :) den sken!

Marie: inte varje dag, det finns dagar då jag känner mig totalt oviktig också - men det här är härligt!

Fia: härligt att du har så fina erfarenheter från vården, det är inte alla förunnat...

Ösbytöser: det vet du :)

Lovisa: ja! allt!

Marielle sa...

Hoppas hoppas att solen sken! Det var du ju verkligen värd efter en sådan lyckad natt :-)