söndag, mars 04, 2012

sicken helg!

hm, bloggandet hamnar visst lite på efterkälken när jag har trevliga helger.

i fredags köpte jag en ledig söndag för en fredagnatt på jobbet och 300 kronor.
bra köp!
förmodligen helgens bästa köp, eller i och för sig så ligger Blixtens nya pangfina och stretchiga gladbyxor mycket bra till också.

i alla fall.

jag svidade om från dagens sunkiga hemmakläder till något som i alla fall blänkte litegranna.




hos Emma och familjen var det rasande trevligt som vanligt. hur kul är det inte att träffa fina vänner i vuxen ålder? det är ändå få förunnat.
vi bjöds på underhållning av sötnöten Hedda och nästan lika söta macaroner som dessert till tacosen. smarr!





sen direkt från middagsbordet till nattjobb.
jag var inte den piggaste trots att jag precis hinkat kaffe och Pepsi Max i obscena mängder. men natten förflöt hindersfritt och sedan fick jag äntligen åka hem och sova.
barnen fick fin underhållning av världens bästa gudfar.




när jag vaknat kastade jag mig ut i solen. lite vindpinat men kaffet lät väl smaka och Jägern värmde gott. maken alltså, jag stod över.




barnen invigde lekstugan för våren med en fika. Jäger även här som ni ser.




jag förstår inte riktigt hur de kunde vara sugna på glass i kylan, men är det lördag så är det.



söndagens första halva gick åt till att ta sovmorgon, njuta frukost och sedan kasta sig över projekt röja Blixtens rum.
han har lekt så vilt och intensivt att det inte längre gick att röra sig utan att det knastrade om fötterna.
alla bebisleksaker och obskyra McD-plastgrunkor sorterades skoningslöst ut. lättast var att inte ha honom med överhuvudtaget då han blev så sentimental när vi pratade om att kasta saker han då genast blev lite fäst vid igen...





som ni ser lyckades vi bra och vi är så himla glada att han redan fyllt fyra och att det är nästan ett år kvar till julafton, mera leksaker behöver han faktiskt inte alls.




lite lunch och sedan en timmes snabbsnabb promenad i solen. fick tänka i fred och kom tillbaka och vispade ihop det finaste latteskummet nånsin.

det var den helgen det.
finfin.
hoppas ni hade det lika bra!




7 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Vilken härlig helg. Ser helmysigt ut. :)

L8 sa...

Vilken panghelg. Var det årets premiärglass utomhus? Själv var jag sugen på att plocka fram grillen i går. Ha det gott!

fröken L sa...

Det låter som en härlig helg! Det var himla härligt med lite solsken och lätta vårkänslor, det gjorde att allt kändes lite lättare.

Librarybeth sa...

Wiii, vilken helg, den måste ha swoschat förbi men fin var den!!

Anna sa...

tack alla för att ni tittar in! ja hörrni; mer helger - mindre måndag eller vad säger ni??

Marielle sa...

Låter alldeles underbart! Kan man få extra helger som kompensation för de man "missat" när man varit sjuk också?

Marielle sa...

...och de där byxorna, vill man inte ha ett par i typ varje färg?