tisdag, mars 27, 2012

tisdagslugn

ledig idag.
skönt att riva av en städdag så här en tisdag.
snabbt och effektivt.

sen sist?

fortsatt på temat ost, mozza till exempel - mycket gott!





vaknade med fluffhår igår, utnyttjade det till max i en fluffig flätfrisyr.
något risigare efter alla opmössor jag tog av och på under dagen, men ändå - bra jobbfrisyr!






jag har planterat i krukan utanför dörren.
en vår utan penséer, ock ock - hur ska det gå?!?
det råder visst lite oklarheter huruvida Ann-Britt har vårjackan på redan, men både jag och Linda har börjat med både Converse och Manhattanväskor så kanske får vi ändå kalla det vår nu. ja?





igår lossnade så äntligen den där tanden som hängt på en skör tråd i veckor.
ligger nu i tryggt grus på morgonfritids.
tur att far hennes fått ett samtal från tandfen herself som meddelat att bara hon ställer ett glas vatten bredvid sängen så ska det finnas en guldpeng där.
ja minsann, om det inte gjorde det imorse!
den där pappan, superpower?





4 kommentarer:

fröken L sa...

Jag är SÅ nyfiken på vem denna Ann-Britt är?!...

Allt och/eller Inget sa...

Jättefin frisyr!! Verkligen fluffig och vacker.

Anna sa...

Fröken L: jag tänker att hon är, eh, vårfrun?

Allt coh eller inget: tack, ja herre när man vaknar med sånt där hår... bara att skapa!

Vesnas vardag sa...

Vad fin du är i håret. :)Cons har flitigt används här hemma, direkt snön försvinner så. :)