torsdag, mars 15, 2012

torsdagsglimtar

herre!

att klicka pjäxorna i bindningarna och sedan ta liften upp till den klara nyvaknade luften. titta ut över topparna som är så vackra att man tappar andan och därefter ta fart och klippa några svängar över den nyvåfflade pisten kan vara något av det bästa jag vet. sådan där åk när det pirrar i magen i varje sväng och lyckan står mig ända upp i hårfästet.
det här är mammas gata, det här kan jag - här känner jag mig trygg och hemma.




sedan susade jag raka vägen ned till den lilla backen som knappt sluttar och körde med Blixten på ryggen upp och ned och sen upp och ned igen tills jag kunde hans klingade skratt helt utantill.






den lilla grillstugan såg så inbjudande ut!
men eftersmaken i form av böcklingdoft var inte någon hit.

visst ser det mysigt ut?
hela tiden det tog att ta den här bilden satt jag härinne. sedan lämnade jag famljen åt sitt öde.



grillad korv. perfekt lunchmat! att just dom här korvarna blev oätliga och att vi fick tigga från mor och far behöver jag ju inte prata så mycket om.
imorgon steker jag hemma och transporterar i matsäcksväskan.


det är härligt det här med kidsen. jag har tänkt på det länge förut.
Brallisen står precis med ett ben i de storas gäng men har fortfarande ett ankare kvar hos brorsan. ingen förstår honom som hon.
när de är i sin egen lilla värld har de bara ögon för varandra.
när vi har längre ledigheter märker jag hur dom fogas samman igen. han tyr sig till henne, tankar hennes trygghet. hon njuter av att få vara stor för honom, men ändå liten igen.
jag njuter varje ögonblick av de här stunderna.
och håller alla min tummar för att hon ska få fortsätta vara liten i några år till.


ser ni?
solen kom!
jag tog tillfället i akt när familjen helt plötsligt hade fullt upp med barnen. satte mig mot en vägg och vände det vinterbleka ansiktet mot solen som en liten sliten tussilago.
jag känner mig helt säker på att jag kommer vakna med minst en fräken imorgon.


barnen var med i sin allra allra första skidtävling, ja okej - Blixten åkte räcer med sin pappa men vann likväl ett pris!
allra störst var att Blixten vågade krama Mickelina som skrämt honom hela veckan.



min stackars syster blev mulad flera gånger, inte konstigt att hon visar tänderna!




Brallisen fick hänga med turturduvorna och kom tillbaka med ett stort leende på läpparna för att några minuter senare lyckas flirta in sig till ett klassköp hos sin far.

lite världens bästa torsdag, det lovar jag!!

8 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Ser superhärligt ut. :)

Anonym sa...

Vilken härlig dag!
Jag undrar vilken app du använder för att göra dina bildkollage?
//Sara

Åsa sa...

Vad härligt det ser ut... Underbart!

Emma sa...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Anna sa...

Mycket härlig dag! Kolla in Diptic, den är skoj!

Anna sa...

Tack alla, finfin dag verkligen

Marielle sa...

Jag kan inte åka skidor! Rädd, räddare, räddast... Men jag älskar att åka till fjällen i alla fall :-)

Marielle sa...

De där barnen ni har - de kan vara bland de finaste på planeten... Men det visste ni väl redan?