måndag, april 02, 2012

men äntligen!

som jag längtat efter en sån här kväll.

jag har varit ur gängorna och inte orkat mer än minsta lilla gnöl.

men när jag traskade in genom dörren efter en hektisk jobbdag så kände jag det, det här skulle bli en bra kväll.

konstigt det där; att jag ibland är en bättre mamma när jag jobbat järnet och inte varit hemma och dragigt hela dagen.

nåväl.
barnen i säng i tid.
med snutna näsor, utan tandtroll och med tusen pussar i ansiktet.

möjligtvis var det dagens fina installation, signerad Sixten som fick mig på fina tankar.
möjligtvis var det bara min tur nu.

hejja er barnen! hejja oss familjen!





2 kommentarer:

yllet sa...

är han en liten ingenjör i vardandet er fina lilla son tro? med sina raka linjer och sitt fiffande. skönt att ni fick en fin kväll!

Anna sa...

ja vet du, jag blir inte ett dugg förvånad om han går i sin fars fotspår!