söndag, april 01, 2012

o du sköna söndagslunk

lördagen var toppen! 
skämten kunde man, men den svenska twisten gillade jag! 
att jag sedan lyckats fixa de sämsta platserna Oscars kunde uppbringa hör inte hit. 
mätta och belåtna kom vi hem, halvt ihjälfrsusna, till två barn som fortfarande var vakna och sockerstinna. 

jag hade något bättre färg i ansiktet och körde på tokrosa läppar, herre vad jag gillade känslan av läppstift! är man 32 så är man, det här kanske är min nya giv?




söndag som sagt idag. 
vanligt stök och plock på agendan. 
fick äntligen ordning på avafallssorteringen. 
mitt rafflande liv! 






mest rafflande var nog i alla fall att tanterna funnit sin plats. 
där mellan hästen och världen. 






stylade om blusen och for till svägerskan på kalas. 




sen åt vi två olika sorters tårtor och en och annan bulle tills allt var slut. 







väl hemma igen slängde jag in en pizza i ugnen, packade i ordning inför veckan, lackade fyrtio naglar och provsprang de nya jobbskorna. 





sådärja, nu kör vi måndag imorgon då - är ni på?? 

7 kommentarer:

L8 sa...

Men färgen på läpparna och naglarna är i varje fall rafflande :)! Supersnyggt!

Linda sa...

ooohh! hur ska du kunna hålla dig och bara ha de där karamellerna på jobbet..?

Linda K sa...

se där, tanterna gör sig strålande :)

Sahra sa...

Och blusen kommer varifrån? Snyggsnygg

Marielle sa...

Så snyggt du kommer att spring i de jobbskorna :-)

Vesnas vardag sa...

Oh my good!!! Cons! :D Kärlek!

Anna sa...

L8: tack! favoritfärger!

Linda: ha ha, ja du - kanske får köpa ett par att ha hemma också ;)

Linda: :) fintanterna!

Sahra: vilken av dom? den prickiga kommer från Kappahl, den randiga är från Lindex :)

Marielle: ha ha, japp!

Vesna: nog vet jag att du är en Cons galning ;)