söndag, maj 27, 2012

jag & mamma



sovmorgon! 
istället för ett morgonpass på jobbet. 
att byta till ledig söndag och jobb natten mot måndagen var ett lätt val. 
perfekt väder! 
4H-dag! 
kaffe i solen! 

& så fick jag en underbar teckning gjord av min förstfödda. 
jag och maken på en picknick-filt i solnedgången om det var oklart. 








passar på att skicka en extra stor kram till min egen mamma. 
min mamma som alltid finns där, precis bredvid mig. 
redo med en axel att gråta på.
full med nyktert klartänk när jag är hopplöst ute och cyklar. 
hon som stannade hemma och fick liv i mig när jag inte hade den minsta lust att fortsätta leva. 

det är omöjligt att ge en present som matchar vad hon gjort för mig. 
några macroner i en fin ask känns pyttitgt, 
men jag hoppas dom smakade gott älskade bästa du. 







en oro jag har som mamma är att inte alltid ha svar på mina barns frågor. 
sådär som min mamma alltid har. 
om det så gäller bakning, barnuppfostran, väsktyper eller planteringstips. 

jag vill ju va som du. 


5 kommentarer:

Miss Marie sa...

Tror du är en alldeles utmärkt imperfekt perfekt mamma! :)

Supersöt bild! :)

Anonym sa...

Älskar dej Maja, ja, macronerna (är) var goda. Tusen kramar

Anna sa...

Marie: man kan bara göra sitt bästa! min söta :D

Mamma: puss min fina

FIA FIT sa...

Meeeen vad gulligt! Läser din mamma bloggen?

Men det där du skriver om "fick i liv i mig när jag inte hade den minsta lust att leva"... jag "känner" ju bara dig genom bloggen men du är en av de mest sprudlande, varma, positiva människorna vars bloggar jag läser. Kan inte fatta att du en gång befunnit dig i det läget. Och tack gode gud för att du har en sådan underbar mamma.

Hon låter nämligen precis lika fantastisk och underbar som min. Som jag just nu lutar mig mot eftersom hon är på besök!

Anna sa...

Fia: klar hon läser! i början var hon och pappa dom enda som läste :)
jag har varit på botten och knappt orkat ta mig upp, pendlat mellan anorexi och depressioner. men är här nu. här uppe där det är bra. och jag blev en annan efter de erfarenheterna.
mammor; vad skulle man göra utan dom?!?