måndag, juni 11, 2012

dagarna som gått



alltså, helgen och dagarna omkring har ju inte varit genomusla helt igenom. 
det har dom inte. 

till exempel hann vi precis korka upp bubblet för våra goda vänner E, J & H innan den stora frossan startade. 
bästa Proseccon jag vet och småplock i solen. 
underbart om ni frågar mig!

Blixten blev tagen av lilla raringens uppenbarelse. 
han satt en lång stund och körde bilar medan hon tittade på. 
å vad ni gör oss glada när ni hälsar på!






och i lördags, när det knappt gick att få ner min egna saliv festade jag till med en stor skopa B&J.
mycket energitätt! tänkte jag i min hungerutmanade hjärna. 

söndagen, dagen då livet så smått vände åter.
jag sov större delen av dagen men vaknade till framåt eftermiddagen. 
och fick bevittna makens sista byggstenar på den gula borgen anno 1984.
två bitar saknades. 
- det är som meditation det här Anna. 
fint så. 







nu är snart den här måndagen till ända. 
jag har spenderat den i soffan som sagt. 
skrapade fram mina sista krafter och for för att handla picnicmat till kvällens skolaktiviteter. 
här ovan ser ni min dotter i säckhoppartagen. 
jag tappade hakan. 
hon står redan i kö för höstterminens start av säckhopp för -05'or. 
fasen vilket klipp hon hade i skutten!
helt obehindrat tog hon två hopp och var framme. 
å andra sidan har hennes mor något typ av rekord i stående längd sen högstadiet... 








solen sken på oss på filten, jag tog av skorna och låtsades att vi satt tätt och ensamma som på Les Tuileries.








men egentligen var det en kall försommarkväll och vi gick hem tidigt. 
trötta myggbitna barn som var lätta att natta. 
gav oss en lugn kväll i soffan med massa tvätt att vika, fotboll i bakgrunden och rabarberpaj på faten. 

kanske jag är på banan nu??


3 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Men åh, nu vill jag ha orange byxa på stört. Du e smashing, fin kombo.

Marielle sa...

Tack och lov för ljusglimtar!

Vad är det du har på pinnarna till bubblet? Ser jättegott ut! Det gör allt på pinne när jag tänker efter ;-)

Den här kanske kan få dig att tänka på Paris:
http://www.mokkasin.com/sv/produkter/nyheter/mapprint-by-famille-summerbelle-paris-silver.html

Anna sa...

Vesna: klart du ska ha orangea byxor!

Marielle: vassego :) på pinnarna sitter halverade coctailtomater tillsammans med mini-mozza doppade i pesto - smarr!!
å tack för tips!!