söndag, juni 24, 2012

dagarna som passerat


det är något särskilt med midsommar. 
alla är så glada. 
och har blommor i håret. 

jobbet gick snabbt tillsammans med kollegor som var på samma spår som mig. 

satte mig på en buss utan ac och höll på att svimma av hettan. 

tur att våra vänner T & F räddade mig med ett gott rosévin! 









vilken kväll vi hade. 
om det inte varit för mygg och kylig luft hade det inte funnits något att klaga på. 


att sitta sådär och snacka en hel kväll och natt, medan man ser sina barn skratta sig kissnödiga - finns det något bättre? 
















jag la mig på tok för sent men med ett leende på läpparna. 
bortskämd med glatt sällskap och fin dryck i glasen. 
med ett skriande behov av en brännare för att kirra crème brûléen till nästa gång. 







gäster som stannar över natten är man inte bortskämd med.
så trevligt det är med en bullrig frukost. 
fullt bord och trötta uppsyner. 

med allt för lite sömn två nätter i rad firade jag med inte mindre än två tupplurar för att överhuvudtaget ens överväga att gå till det där retliga sista nattpasset innan semestern. 

barnen stoppade jag i badet tillsammans med varsin godisskål och mysljus, dom var lyriska! 








faktum är att det även krävdes en muta på kvällen för att få iväg mig till jobbet...
världens längsta nattpass startade således med kaffe och midsommaraftonens rester.





natten var sannerligen den längsta i mannaminne. 
ibland är det jobbigare att ha för lite att göra under nätterna för då hinner man konstatera hur evinnerligt trött man är. 

när klockan ringde efter sex timmars sömn, förmodligen mer eller mindre komatös sådan, var det inte lätt att lyda klockan när den ringde. 

jag.
vill.
inte. 
vakna. 







kom tillslut på fötter och konstaterade att solen sken utanför fönstret. 
gjorde frukost och lackade naglarna medan jag lyssnade till det allra första sommarpratet för säsongen. 






pannknack nu. 
och fortfarande irriterad på röran i Brallisens rum. 
imorgon får jag ta tag i det. 
något ska man ju fylla sin semster med. 

godnatt!


3 kommentarer:

mis(s)match sa...

Roligt att se att du oxå sover med ögonmask efter/innan nattpass...

Marielle sa...

Och vilken gullig ögonmask sen :-) Rosa va?

Anna sa...

Miss Match: det är ett måste!!

Mariell: :) klart den är rosa!