torsdag, juni 14, 2012

loving lately



sommartider! 
ser ni härligheten, arm candy som det så fint heter. 
så här års blir jag galet sugen på färg och på att pyssla. 
semester betyder väl kanske lite mera tid till att göra roliga saker och något jag saknar är att pyssla armband. 
Honestly... wtf finner man inte bara en oerhört inspirerande blogg utan även många diy-tips. 
som de här underbara armbanden. 

på den här sidan kan man läsa om hur man kan tänka för att balansera sina armband.
kul!



sommarprojekt ja... 

till hösten har vi sagt att vi ska börja med garderoberna, en i taget. 
men innan dess, helst till skolstarten, vill jag ta tag i och inreda Brallisens rum. 
just nu är det bara en enda röra av leksaker, kläder och pyssel. 

och det är väl just det som är mitt problem när jag söker inspiration; var gör alla av de fula sakerna som barnen använder? 
för den där tiden när barnen nöjde sig med fina leksaker är sedan länge förbi. 

hur gör ni? 
har ni fin inspiration att bjuda på? 

den här fina bilden kommer från det här Flickr-kontot.




jag är all about uppsatt hår. 
panikar lite i utsläppt trots att jag tycker det är superfint på andra. 
den här toffsvarianten fann jag här

bara att fortsätta drömma om lugg-vänligt hår då... 





älskar pajer. 
matpajer och dessertpajer. 

Saras ljuvliga persikocheesecake med mascarpone får mig att vilja baka NU.







avslutningsvis:



så trots att du inte är klädd som Catwoman kan du alltså kalla dig superkvinna/man.
vill du vara övertydlig kan du köpa muggen här

4 kommentarer:

yllet sa...

ja usch jag får panik på alla saker!!

Librarybeth sa...

Vilket inspoinlägg!!! WoW-känsla liksom. Pyssla armband är inget för Libby, men jag vill gärna ha sådan som på bilden. Grymt snyggt!!!

Marielle sa...

Delar din panik för utsläppt hår - hu! Men att klippa av mig mitt är ett riskprojekt - kan sluta med lockar all over the place...

Vänskapsarmband är ju skitkul att knyta, svårt att sluta när man väl börjat bara, måste testa att knyta in pärlor eller stenar. Jag har aldrig flätat med pärlor, det måste jag prova nån gång :-) Bra tips där!

Jag älskar Stringhyllor, de är ju så fräcka! Jag har några gamla slitna som väntar på omlackering av gavlarna och ommålning av hyllplanen. Sen kommer det angenäma "problemet" med var jag ska placera dem ;-)

Anna sa...

Yllet: ja fy... :(

Libby: jag kan pyssla åt dig :)

Marielle: mmm, finns noll chans att sätta upp det i en paniktoffs om man har kort hår... ;)
kommer ihåg när jag knötknötknöt ha ha!!
ooo, verkligen angenämt problem du har!