tisdag, augusti 28, 2012

loving lately



frost idag! 
frost! 
längtar massor tills dess att löven skiftar i färg... 





när gradantelet sjunker i takt med att hösten tickar på blir jag bara hungrigare. 
somriga sallader och lätta frukostar får bytas till rejälare doningar. 
och fika.
gärna massa fika. 
tror man håller värmen bättre då. 



bullar, bröd och annat bakat. 
kanske dags att smyga in lite mera kolhydrater? 
Linda Lomelino har en fantastiskt fin blogg och har en egen bok i handeln. 
dessa crinkles ser ut att smälta i munnen! 








tja, antingen äta rejäla varma grytor och dricka te eller klä sig i lager på lager för att hålla värmen. 
jag älskar som bekant sjalar och halsdukar, 
lådan i hallen svämmar över. 
nu är det dags att vädra de tjockare och rulla över puckeln i nacken. 
den jag alltid fryser om. 
precis som mamma. 






kura, fika, baka, stickat. 
känner att vi har ett vinnande koncept här! 
släng på lite mustig musik och vi är hemma. 
gåshud kan jag stå ut med...







sen kan det inte bara vara mina barn som sliter kläder fortare än de kommer in garderoben? 
här är en kreativ idé för hål på knäna. 
sött! 
pyssel passar ju så bra ihop med mörka kvällar. 








ha en fin tisdag!

alla bilder finns med källor på min Pinterest-sida. 

3 kommentarer:

yllet sa...

FROST?!?!

Marielle sa...

Hösten gillar jag också, då funkar sallad bara som lunch - på kvällen ska det vara varmt. Kanske börjar jag dricka te igen, tycker inte att det smakar på sommaren. Ska bli så gott att få göra favoritgrytan igen, länge sedan sist :-)

Tycker om höstens kläder bättre än de där tunna som visar mycket hud... Beror delvis på att min kropp mår bättre av att döljas ;-) Som en bonus fyller jag år på hösten och funderar just nu på vad denna fattiga student b e h ö v e r som mest. En iPad kanske?

Hoppas din tisdag blir toppen <3

Anna sa...

Yllet: ja FROST. med versaler.


Marille: höstmat it is! och jag tror egentligen att de flesta kroppar är finast med kläder på, right?
tror sannerligen att du behöver en iPad!