fredag, september 07, 2012

Litens lista


nästan vaken efter nattens jobb. 
kickstartar denna helgen med en lista som jag hittade hos Liten
som är just liten, sabla snygg och inspirerar till tusen. 

tack!  


1. Var är din mobiltelefon? nästan alltid på armlängs avstånd
2. Var är din andra hälft? på jobbet

3. Ditt hår? i desperat behov av omvårdnad. trots att det är nytvättat.
4. Ditt humör? post-nattjobbs-trött. men lycklig, så lycklig, över en ledig helg tillsammans med hela min familj.
5. Din dagsplan? vakna till, dricka kaffe, klä mig i och rulla mot dagis och skola. korka upp bubblet och  njuta fredagskvällen med nylackade naglar.

6. Det bästa du vet? förutom familj, kärlek, vänner och det där andra som är givet? hmm, lugn och ro samt galen action emellanåt. högt och lågt. att torka tårar och känna mig oövervinnerlig. doften av kaffe och bullar, och mjukvarma barnnackar. lackade naglar och nya magasin. grillat kött, dyr ost, klirrande glas och skrattsalvor som ekar. livet va?

7. Din dröm i natt? tja, inatt var jag  ju vaken. men nu på dagen så drömde jag nog faktiskt inget jag kan minnas.
8. Ditt livsmål? lycka och ro i själen.

9. Rummet du är i? köket, där jag vill göra om.

10. Din hobby? hobby? har jag någon? bloggen kanske. träning. ja! det gillar jag.

12. Var vill du vara om sex år? om sex år tror jag inte att så mycket har hänt, och jag kommer vara nöjd med det.

13. Var var du igår kväll? i landstingets tjänst.

14. Vad är du inte? nätt, timid och heller inte lagom.

15. En sak du önskar dig? fint hår.

16. Var växte du upp? i en förort till Stockholm.

17. Det senaste du gjorde? stängde av alarmet och kollade de senaste flödet i mitt Instagramflöde.
18. Dina kläder?  pyjamas.

19. Din tv? bestämmer barnen över.


20. Ditt/dina husdjur? nu när sommarkaninen Senap är återlämnad har vi bara silverfiskarna kvar.

21. Din dator? en gammal mac.

22. Din bästa ägodel? hm, väskan jag köpte i Paris ligger bra till. men nej, iPhonen ligger nog på första plats.

23. Saknar någon? mm, min bror. och mina mor- och farföräldrar.

24. Din bil? bilen räknas som makens.

25. Något du inte har på dig? som i något jag aldrig skulle ta på mig? svår fråga!

26. Favoritaffär? H&M är ju alltid ett säkert kort. sen gillar jag ju att handla mat också. om jag har gott om tid och en fint planerad lista.

27. Din sommar? var fantastiskt fin. jag märkte inte ens av regnet som alla klagade på. sex veckor med dom bästa jag vet. kan inte bli bättre än så.

28. Älskar någon? men; JA! flera.
29. Favoritfärg? jag gillar färg. blått, vitt, grått. och knalligt rosa. orange nu på äldre dar. brunt.

30. När skrattade du senast? senast jag skrattade så det bubblade var när jag spelade spel och åt vindruvor med Blixten igår. annars skrattar jag lite och gärna mest hela tiden.

31. När grät du senast? i lördags.

det var den listan det!
dags att kicka igång den här helglediga mamman.

2 kommentarer:

liten sa...

Tack för den fina komlimangen! Trevlig helg!

Anna sa...

den var du så värd!