söndag, oktober 21, 2012

mat och lugna dagar



mat! 

helgen inleddes med en sushilycka, 14 bitar - jo jag tackar jag! 
inga problem att få ner det.. 







det är ju något speciellt med ledig lördagfrukost. 
ingen stress och gärna något onyttigt vid sidan. 
inte munkar dock, det fick vänta till efter snabbmatslunchen. 







munkar är inte min kopp the. 
jag höll mig till Jelly Beans. 
färgglada bönor, kan inte bli bättre. 
bästa Emma hade just tipsat mig om ICA's egna Jelly Beans. 
mitt betyg är mycket goda. 







min rara kollega gav mig ett recept på Björn Ferrys laxgratäng, helt LCHF.
lättlagad som tusan och så god! 

skär 200g rökt lax i bitar, lägg tillsammans med 500 g broccoli i en smord ugnssäker form. 
rör ihop 4 ägg, 3 dl grädde och 1 dl västerbottenost och slå detta över broccolin och laxen. 
grädda i ca 25 minuter i 200° ugn. 

beroendeframkallande!






för att kompensera den kolhydratlösa middagen toppade vi med en pavlova till dessert. 

l j u v l i g t ! 





idag söndag och middag väntar hos mor och far. 

pappa har valt en klassiker, min absoluta favorit och fredagsmysklassiker från det glada åttiotalet: 
ris, fläskkotletter och pulverbearnaise. 

som jag längtar! 

Inga kommentarer: