söndag, oktober 14, 2012

& redan söndag



den här helgen har gått exakt hur snabbt som helst. 
söndag idag, och tre lediga dagar redan till ända. 

jag har njutit av lediga timmar med familjen och bara Instagrammat en del. 
tänkt mycket på det där Ingis kommenterade i veckan; om jag är mer privat på Instagram. 

jag som tycker att jag är privat här, bloggledes. 
men kanske personlig är rätt ord, inte privat. 
jag sållar mer nu än för några år sedan, mer tillrättalagt? 
kanske det. 
men just nu får det vara så. 

här är i alla fall en inblick i de lediga dagarna. 


älskar nakna trötta gullfisar i soffan om morgnarna. 
älskar. 
imorse tassade en trött liten man ner för trappen innan halv sju och toksomnade om nära nära. 
och jag tänker att det är det som är frukten av de inledande slitiga dygnen för att få barnen att sova i egna sängar. 
att jag verkligen njuter när de väl tassar ner vid väl valda tillfällen nu. 






fredagmorgon innebar således lämning av barn på skola och dagis, samt en träningstimme för mig. 
och jag blev galen på den annars oerhört peppande instruktören som envisas med att avsluta med en trist byta-radio-kanal-låt. 
men svettig blev jag! 

hemma-dag för maken och mig. 
ensamma hemma och allt det där. 
och jo, vi tog tillfället i akt: 
och städade badrum.








efter att ha stött och blött med elbolaget, som tagit oskäligt betalt under ett halvår, firade vi tusenlapparna tillbaka med en finlunch på det lokala surdegsbageriet. 
en macka med gött på och en kopp kaffe eller te för 60 kronor. 
bra där! 








hämta, fika lite till, handla skor och gnabbas. 
innan vi landade i fredagsmyset. 
my o my. 








vi var ju inte tokhungriga när jag ändå masade mig mot köket för att röra i hop en galet god middag; balsamicofilé med tryffelkantareller och potatisgratäng. 






barnen blev uppe långt efter vanlig tid och kraschade precis som vanligt, 
inga nattugglor här inte. 
när de var i säng plockade vi fram glass och fyllde på vinglasen.
fredagströtta föräldrar som nästan somnade i soffan. 








mysfrukost inledde lördagen.
frukostbordet pimpat av sonen. 







under fredagen fick barnen bestämma vad vi skulle göra på lördagen.
inte helt otippat föll valet på; 
utflykt med korvgrillning. 


























hem.
 av med gummistövlar, överdagragsbyxor och mössor. 
iväg mot Fjärilshuset på Haga. 
och försökte acklimatisera oss med annalkande Thailandsresa. 










en lördagkväll med lättlagat men gott. 
godis till det sprutade ur öronen. 
disk, tvätt och stök. 
till tonerna av fnissiga barn och Nationalteatern. 

nu är det söndag och vi tänker inte göra något alls idag nästan. 
fint så. 





3 kommentarer:

ingis sa...

Du är iaf en stor inspirationskälla, både privat och personlig :) Tack för att du delar med dig!

Librarybeth sa...

Lovely. Och en resa snart på det. Loooovely.

Anna sa...

Ingis: jag tackar för att du fick mig att tänka, det var bra! kul att jag inspirerar, hoppas du fortsätter att hänga här!

Libby: ja snaaaaaaaaart! galet galet