måndag, oktober 01, 2012

samtidigt på Instagram



den där torsdagen ja. 
blev liksom lite hattigt med det där lugna njutbara. 
blev hastigt och ändå ganska lustigt nattjobb och ny tid för klippningen. 
hann bara en snabb lunch efter en stressig byxjakt. 
nåväl. 
vet ni vad jag vann istället? 
en ledig helg. 
whoop whoop. 


så det där lacket satt inte ens på nageln i 24 timmar, så kan det gå. 
men chailatten/vuxenvällningen värmde gott i magen i alla fall. 







på vägen hem från nattjobbet fick jag en kasse skogsguld. 
något som liksom satte tonen för helgen. 
yey. 

och jag hoppas innerligt att hon som plockat kan sin sak. 
jag har nämligen ingen aning om jag rensat och ätit gift. 








fredagkvällen var stundom ljus och regnig och sedan mörk, som gjord för att kura i. 

spelade spel med mer eller mindre goda förlorare och vinnare. 








maken lagade, hrm, mat. 
jag lackade naglarna på nytt. 
för att matcha vinet. 











Blixten fixade efterrätten. 
chokladbollar i former av djur. 
mest nöjd var skaparen själv med valrosten
synd bara att morfar inte ville komma och dela dom med honom, 
men om vi även bjuder på baciller och virus så kan man inte klandra honom - det kan man inte. 










på lördagen var det städ, fix, lek och kalas som gällde. 
den lille mannen hade vax i håret och paket i handen. 
runt halsen en egenvald slips. 
till piké. 
nuff said. 
mycket nöjd pojke. 









den trötta lördagen avslutades i badkaret tillsammans med godisar som till slut färgade vattnet i regnbågens färger. 
jag; sjukt nöjd med att klara av söndagsbadet en dag före och bädda rent alla sängar. 









söndagmorgonsglans. 
inkasserade en födelsedagspresent som innebar frukost på herrgård. 
i makens sällskap. 
godast var den hemkokta jordgubbs- och rabarbermarmeladen med kardemumma. 
inte godast: svinstarka kaffet. 










njöt sedan söndag med lagom pyssel och en del sängläge. 
pimpade barnens rum med vimplar och foton. 
barnen: mycket nöjda. 







åt upp de sista chokladbollsstackarna till trefikat. 
jag fick den lilla snigeln. 
fint så. 






tydligen all about the food denna helgen. 
men när man inte orkar något annat så kan man i alla fall äta. 
så det gjorde vi. 
söndagsmiddag bestående av ett hopkok av goda saker. 
som tillsammans blev *trumvirvel* ännu godare.
toppade med det sista av vinet. 
och *trumvirvel* slapp fantomsmärtor i gallan. 







den lilla som dukade bordet var sjukt pepp på att det till de yngre bjöds våfflor. 
och det kan man ju förstå. 








japp, så gick den helgen också. 
i ett flygande fläng. 
och jag har varit en bra mamma. 
inte ofta jag känner att jag lyckats. 
men tamijtusan, det gick riktigt bra. 
det där att inte ha för mycket planerat och bara ta dagen som den kommer kanske kan bli min grej. 
hinna lyssna klart. 
orka hjälpa med allt. 
titta färdigt. 
pussa för ofta. 


måndagsmorgonen startade med ett besök på vårdcentralen med de två små gryna som hostar som om deras sista dag var kommen. 
men hostan kan vi inte göra mer åt än att vänta ut och inhalera bort. 
så var det med den saken. 

nu dags att krypa ned i sängen igen. 
två nätters jobb framför mig. 
later! 


2 kommentarer:

Marielle sa...

Gud så härligt!!! Alltihop!

smile sa...

Vilken helg! Sånt man lever länge på.