torsdag, oktober 11, 2012

språkkurs

har under vår- och sommar förundrats över Brallisens ibland klockrena uttal i engelska texter när hon nynnar med i låtar på radion.
helt utan att kunna texten.
fantastiskt begåvad unge det där.
men å andra sidan har jag ju lärt mig portugisiska på rekordtid...

inser vi nu bara är dagar ifrån att jag inte längre helt skamlöst kan vissla och sjunga med Flo Rida
utan att någon i baksätet inte bara sjunger med utan vill ha en förklaring av texten.
eller, ve och fasa, lär sig texten utav någon annan framåt unge.

apropå musik: 27/10 så är det säsongsstart för Så mycket bättre.

yey!

3 kommentarer:

smile sa...

:-)

Här har vi en tioåring som förstår engelska så pass att maken och jag inte längre kan prata engelska med varandra när vi inte vill att barnen ska förstå. Och femåringen går det inte heller med, för även om hon inte förstår ännu så är hon en rackare på att härma.

Så mycket bättre. Yey!!! Jag blev kär i Petter första säsongen och ännu mer igår när jag lyssnade på honom irl. Och tänk, jag allsångsrappade med honom! Bara en sån sak. Undrar om jag kommer bli kär i nån den här säsongen. Måste genast kolla vem som ska vara med.

Marielle sa...

Ja, äpplet verkar ju inte falla långt ifrån trädet ;-)

Anna sa...

Smile: :) herregud, det går fort alltså!
snart snart blir våra lördagkvällar Så mycket bättre !

Marielle: inte alls, inte alls ;)