måndag, november 26, 2012

loving lately




november är snart slut och ännu har inte polarkylan slagit till. 
lite skönt, men jag är rätt le på det klaffsiga kläderna barnen kommer hem med... 

den här donnan är perfekt höstigt klädd! 
den där tröjan i isigt blå med en underbar mittemellan-krage från Acne. 
skärp utanpå, så himla fint. 
effortless chic. 






landstingspyjamas går illa ihop med minsta lilla klädintresse. 
och utan smycken är håret det enda vi har kvar att piffa med. 
och det här, det här! är en perfekt frisyr som kan fixa både en utekväll och tidig morgon på jobbet. 




 



men visst kan man känna så? 
vars tog den där oförstörda hjärnan vägen? 
den som sket i både Instagram och senaste nyheterna. 
jag har egentligen inga problem med att stänga ner, koppla ut eller vad vi nu ska kalla det. 
men för mig är det antingen eller; svårt att finna mellantinget där. 







inom kort knackar 2013 på dörren; är er kalender redo? 
i slutet på sommaren köpte jag stickers från Granit att klistra på väggen likt det här. 
men har ännu inte funnit den perfekta platsen. 
så tror jag att jag kanske behöver fler än fem också. 
planerna fortsätter. 






egen kalender har jag i alla fall fixat! 
phu.
och blev överlycklig när jag fann det här för mig nya användningsområdet för washi. 

mer washi åt folket! 






och så ett sött slut på det hela: 
marshmallows skapades ursprungligen för att läka ömma halsar. 

men who knew? 

jag har marshmallows från gårdagens kalas, kanske får kalasa lite idag med... ??




2 kommentarer:

yllet sa...

test test.
1
2
3
.
Kan ej kommentera från min iPad så jag testar på PC:n.
Btw, marschmallows, mot halsont?! jag vet inte? Jag blir helt hostig bara jag tänker på det?

Vesnas vardag sa...

Vilklen läcker håruppsättning, kul!