torsdag, januari 24, 2013

men mamma!


- när det är så här kallt måste man ha täckbyxor på sig faktiskt mamma. 

hon har så rätt, kloka dotra. 
det faktum att jag igår pendlade till jobbet i endast långkalsonger tights var inte så himla smart. 

imorse var jag mer välklädd i jeans. 
men hu så kallt ändå. 

fascinerades över andra medpassagerare denna arla morgon. 
hur kommer det sig att vid extrem kyla försvinner folks fashionsense? 

jag såg en man i päls. 
en kvinna i galen mössa. 
det är tydligen så att man tar lite vad som bara det är varmt. 

jo, det är för mig helt okej. 
men det är ren och skär underhållning att se människor man sett många tidiga morgnar, helt normalt klädda som plötsligt tappat bort sig själva i viljan att hålla sig varma. 
det kan ju omöjligt komma som en överraskning att det är lite, eh, kyligt i Sverige ibland. 
jag tänker att man borde ha sin kyl-rustning på lut hemma. 

samma fast omvänt tänkte jag mycket på under vår solsemester; 
badkläder. 

det är sannerligen ett kapitel för sig. 

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag är nog en sådan person som kör på värme först, fashion sen. När jag cyklar till jobbet i -18 är det täckbyxor, täckjacka, mössa och dubbla vantar som gäller. Så då får mina medmänniskor stå ut med att jag ser ut som ett fån. Men hellre ett varmt fån än en kall snygging. Sen kan man ju ha snygga kläder under...

Anna sa...

ja!
men jag menar inte att det är fult med varma kläder. mer det här att killen i snygga kostymen rotar fram den äldsta björnfällen han kan, istället för att lära sig att vi bor i Sverige och införskaffa lite snygga varma kläder.
varmt ftw!