tisdag, januari 01, 2013

saker man kan ångra 2012



tja, jag kan komma på en sak - 

att jag inte provade att baka macroner tidigare än på nyårsafton. 




men kanske var det nyårsaftonsglansen som gjorde att mitt första bakförsök inte blir mitt sista; 
de blev ju så fina! 
och goda. 

jag följde Annas recept till punkt och pricka. 
rosa med gyllengul saffransfyllning. 
nom nom. 

jag är nu helt fast och i total förnekelse över att det nästa gång kan gå käpprätt åt pipsvängen. 

letar recept som en galning. 

har du något att bjuda på? 

mina närmsta projekt är Lindas Call me cupcakes Sea salt chocolat macarons samt en lakritsvariant jag hittade hos Söta saker. 

2013 års hobby är med andra ord kirrad. 



1 kommentar:

Librarybeth sa...

Gudars vad snygga!!! Du får du gå all in och baka loss 2013! Gott nytt år!!