söndag, februari 17, 2013

loving lately



vabruari, denna underbara månad! 
för mig och min familj är det en månad fylld av födelsedagar och socker. 
som kontrast får en försöka överkonsumera färgglad mat. 
edamamebönor är en stor favorit.
sallad med edamame och quinoa: mmmmmmmm...








gillar ni ingefära? 
det har blivit en stor favorit här hemma på senare tid. 
picklad till sushi är det bästa jag vet. 
riven i smoothie för extra sting. 
kvar att prova; ingefärste. 

tror att maken behöver en kopp just nu. 

kanske skulle odla egen? 







mini-renoverade sovrummet förra året, men nu står sängen på tur att bytas ut. 
någon som sover gott och vill dela med sig av sängtips? 

jag fastnade för den här sänggaveln med nitar. 
borde vara lätt att DIY'a. 







februari är ju som sagt vår kalasmånad och det blir många paketinslagningar. 
fann en länk till fina tips. 
randiga paket, vilken dröm. 








den här bilden får stå för insikten; 
det enkla är det snyggaste. 
inte krångla, bara snyggt rakt upp och ner. 
brillor, jeans och en pop av färg. 
smashing!









och som avslutning en klokhet; 






det räddar vilken outfit som helst! 

glad söndag på er! 


alla bilder och länkar funna på Pinterest

6 kommentarer:

liten sa...

Vi har en sverigesäng, köpt på kungssängen - mkt nöjda.....men det bästa med vår säng är bäddmadrassen. Ikeas variant av tempurmadrass, precis hur bra som helst. Älskar den!

Anonym sa...

Härliga Anna! Härliga blogg! Vi sover i Carpe Diem. Fantastiskt skön säng. Halva natten sover jag ofta i Ikea barnsäng, funkar men är stel på morgonen 😄. Barnens kommentar, Er säng är mjukare och varmare. Din sallad ser fantastisk ut. Ingefära grymt gott.

Kram Linda

Emma sa...

Köp en riktigt bra bäddmadrass, är mitt tips.
Annars; inte svårt att älska allt som är på bilderna och i texten.
Glasögonbågarna var underbara, jag måste köpa nya. Vet du vad det är för märke?
Puss

Vesnas vardag sa...

Vilka härliga detaljer, tavlan gillar jag. Har orginalet i svart. Vad är det för märke på lampskärmen, har du koll? Kram

Miss Upsey Daisy sa...

Ingefära är livet. Och avocado.Gudagott!

Anna sa...

Liten: ah! tempur - ska kika på den. tack!

Linda: ha ha ha! ok får kolla den med då! tack för pepp raring.

Emma: jag vet tyvärr inte varifrån de kommer, riktigt riktigt snygga

Vesna: :) lampan kan du hittar här:
http://www.purelove.se/inredning/vagglampa-cleveland.html

Miss UD: can I quote U on that? :D