söndag, februari 24, 2013

mammas finaste


den här lilla mänskan, som jag är en del av. 
han firade idag sina fem år på jorden och ingen kunde vara gladare än vi att han kom just till oss. 

med sin snea läpp och kalla näsa hamnade han på min mage efter en kort stund på förlossningen. 

och sedan dess var inget sig likt. 






den lilla spelevinken, som får alla på gott humör men som kan driva mig till vansinne med sin 
sävliga noggrannhet. 
med björnragg på huvudet och bus i blick charmar han som få. 

trygg för det mesta och omtänksam i massor. 

just nu ingen köttätare men väl ostkrokelover. 
dricker kopiösa mängder pärondricka och mjölk men vägrar bubblor. 
älskar huvudbonader och djur. 
önskade sig en fluga, fick en pickadol. 

min fina Sixten, jag älskar dig så. 
ditt hjärta är så stort och många kan lära av dig. 
fem år idag, tiden rusar på samtidigt som den står stilla. 



Inga kommentarer: