måndag, mars 25, 2013

bildhelg




jobbhelg, men det var ändå med en känsla av att ha hunnit njuta jag masade mig mot jobbet igår kväll. 

fredagskläderna här nedan. 
färgglatt och riktigt skönt. 





for runt som en galning hemma för att försöka hinna vårpiffa innan det var dags att hämta fredagströtta men glada barn. 
pratade med sonen på vägen hem och han drog parallellen att jag städat och att det var fredag. 
igen.
- mamma, tänkte inte på det - det var ju städfredag idag!






lördagen var kall när jag steg upp. 
kall solig och frostig. 









efter en lugn lördagsförmiddag på jobbet stack jag och maken direkt till rackethallen för en dubbelmatch i badminton. 
min kropp känner att den inte använt dessa muskler på 15 år idag om vi säger så. 
förlorade gjorde vi också. 
men SÅ KUL. 
och vilken toppenuppladdning för kvällen som skulle komma. 






efter dusch, men ingen vätskepaus, drog vi till fina vännerna som slog oss i badminton och fick en svinstark mojito direkt i dörren. 
fantastiskt god!
och stark, sa jag det? 







jag bar höghalsat och spetsigt till nytvättat blött hår.
knapparna i ryggen består av kantiga små guldiga nitar. 
älskart. 






trerätters! 
och påfyllda glas. 
vi åt, drack och skrattade. 

en ljuvlig kväll, tack!




la mig innan klockan ett med ett blekt ansikte. 
med en härlig känsla i kroppen. 
fina vänner är det bästa, bästa. 







söndagskänslan var total. 
barnen blev hemskjutsade, trötta och nöjda. 
jag for en sväng till ett centrum och kom hem med en hel baklucka fylld av varor från Granit. 







barnen lekte lugnt. 
fann ett paket med opysslat pyssel. 
badade. 
jag sov en stund. 
lagade mat. 
hängde runt. 
finsöndag. 






helt okej att åka och jobba efter detta. 
har sälla några andra krav på helgen annat än att hinna bara vara. 
gott så. 


6 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Men gudars, jag skulle vilja köra copy-paste på den helgen! In i inspirationspärmen bara! =)

Maria sa...

Den där snygga svarta toppen med spets blev man ju nyfiken på! Var har du hittat den?

anna sa...

sötnos :)

Marielle sa...

Det låter underbart, alltihop!

Anna sa...

Akan-Kakan: rar du är!

Maria: den kommer från H&M, finns i en gräddigt vit variant också.

Anna: dito!

Marille: det var det!

Anna sa...

Akan-Kakan: rar du är!

Maria: den kommer från H&M, finns i en gräddigt vit variant också.

Anna: dito!

Marille: det var det!