torsdag, mars 28, 2013

den stora vårdagen


onsdagen den 27 mars 2013; 
dagen då jag dammade av Conversen försiktigt lyfte ut Manhattanpåsen ur väskhögen. 

nu är det tamejtusan vår! 
trots jag nu imorse åter läste -5° på vår termometer. 

men ungarnas overaller ligger i tvättmaskinen och jag tänker inte låta dom smutsa ner dessa igen!




ledig onsdag innebar finhäng för mig. 
frukost med sällskap; världens bästa uppfinning. 
vidare för storhandling tillsammans med andra påskuppladdare. 

galna scener utspelade sig vid godislådorna I'm telling you. 

på eftermiddagen hämtade jag hem tre barn och utfodrade med mellis. 
mellis till skolbarn alltså; får dom ingen lunch eller? 
det äts så det skvätts! 

i en svag stund upplyste jag min dotter om att Yohio kommer till ett köpcentrum i förorten och i en stund av övertro till min egen förmåga att hålla mig lugn lovade jag barnen att åka dit för att titta. 

titta. 
jo tjena. 
de här sjuåringarna har ännu inte tillräckligt vassa armbågar och det blev givetvis trötta tårar när de inte såg mer en att 17-åringen var klädd i rosa byxor och någon kort topp från mina axlar. 
han släntrade in 25 minuter sent och spelade i 6 minuter. 
jag tror knappt det var värt den psykiska anspänningen. 

deras första konsertminne : hej trauma!








Inga kommentarer: