söndag, mars 24, 2013

hej ålderskris








"alltså, vilken parfym hade du på dig igårkväll? du luktade tant"

inte en oneliner som får en i stämning direkt. 
makens nyfunna aversion mot min absoluta favoritdoft just nu får mina cirklar att rubbas. för bara ett halvår sedan sniffade han mig i nacken så hårt att håren reste sig när jag kom nyduschad och insmord för att krypa ner bredvid honom. 
vad tusan, mitt i värsta hårkrisen också! 

och och och; 
vad ska jag då smörja mig med som doftar ljuvligt, ungt och kan funka på jobbet? 

hej ålderskris! 

2 kommentarer:

Marielle sa...

Så svårt med dofter tycker jag... Tycker själv att jag luktar så mycket parfym när jag använder det. Måste ha lätta dofter typ CLEAN, finns ju lotion också. Eller favoriten body mist från GAP som är fräsch och lätt att variera i doftstyrka. Fanns i bodylotion och tjockare kräm.

Anna sa...

Hört flera som tycker om GAP, kanske något man borde provsniffa.... Clean är ju en favorit sedan gammalt här också.
finns ju inte mycket man kan kombinera med jobbet heller.