lördag, mars 16, 2013

kvällens fyra snabba



ännu en kräka på torsdagseftermiddagen resulterade i att min bacillskräck gick i spinn och jag körde ett stort race hemma. 
så. tråkigt. 

men nu är gardinerna tvättade och alla sängkläder bytta. 
bara lite småpiff och puff kvar. 

hämtade stora på skolan och stannade ute med kaffe och mackor. 
sol men svinkallt, höll ut i två timmar innan jag fick komma in och dricka vin och börja nojja om bikinikroppen.

nåväl, den fredagen blev ju fin ändå. 



- mamma, du får inte väcka mig innan 11 sa sonen innan han la sig. 

klockan 06.30 var det en nybliven femåring som klampade ner för trappen och körde frågesport med sina yrvakna och skrämmande bleka föräldrar. 

nu har vi ätit frukost och intagit soffan likt ett fort. 
här tänker jag stanna till tvättmaskinen ropar på att bli tömd. 

ska försöka planera någon typ av klädsel för kvällens mycket efterlängtade besök på Gondolen med 2/3 av familjen Lif - hurra! 

socker, kaffe, solsken och mys blir melodin för dagen. 
jag kräver inget annat än det just idag. 



2 kommentarer:

Marielle sa...

Men så härligt det låter att barrikadera soffan så där! Resten går inte av för hackor det heller ;-) Kram!

Anna sa...

kram!