söndag, mars 03, 2013

loving lately


första mars-helgen till ända och nu är till och med jag less på snön.
ge mig ljumma vindar och musöron på träden för sjutton. 


videkissar blandat med ranunkel och annat krispigt är precis vad jag ska inhandla på fredag!






mars betyder våffeldag. 
är egentligen inte mycket för våfflor, inte pannkakor heller. 
men de här söta formarna ser fräscha och inte så osiga ut. 

fyll muffinsformar till hälften med pannkakssmet och baka i ugnen, de ska bli som små grottor av sig själva utlovar receptet. 
sedan bara att fylla med bär och pudra med florsocker. 







min-rusten vi vår matplats är ännu under konstruktion, ehurm. 
vi måste ha en lampa och fixa på väggen. 
och och och. 
dessa lådor satta huller om buller på väggen tänker jag är ett fint substitut för vitrinskåp när det finns ont om utrymme. 






något annat vi behöver ta tag i är sonens rum. 
han fyllde just fem och rummet skulle behöva justeras för att passa en lite större kille. 
eller så väntar vi lite, han har ännu inte klagat en endaste gång på de fina molnen på hans vägg... 

som ni vet älskar jag washi-tejp och här nedan fick jag ett finfint inspirationstips! 







våren kommer med pasteller. 
dessa syrenlila naglar med silvergrå kant är så fin. 
kortklippta naglar är min melodi!





jag försöker ignorera min stora hårkris men det går... sådär! 

jag tror att bristen på nivåer i klippningen är problemet. 
det är mer som en, eh, hjälm. 
en platt hjälm. 

uppsatt får det bli! 






och så tänker vi på det här : det kan aldrig bli för mycket lycka. 

tänk på det när någon trist stackare försöker dra ned dig. 




all inspiration hämtad från Pinterest


5 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

Vilken bra idé det där med washi tejpen, det måste vi testa.

Gillar naglarna också. Med den långa fina nagelbädden behöver ju inte själva utväxten vara lång. Så fint det var med den där pyttekanten i grått. Läckert. Mina naglar har så kort nagelbädd så det krävs lite längd för att de överhuvudtaget sak se normallånga ut. Nu är det galet korta. Trist.

Kram Linda

Marre sa...

Pannkaksmuffins är standard här hemma. Men inte blir de så fina för mig :-) smakar exakt som ugnspannkaka i miniformat.

Emma sa...

Sådana där muffinspannkakor är superenkla att göra. Fyllde med bär innan jag skjutsade in dem i ugnen, men det kanske var så du menade? Tror jag hittade det hos pickipicki någon gång, typ via Fraidi....(?)

Älsk på den där fina kanten på naglarna, ser klurigt ut dock...

Men du, håret, kan du inte klippa upp det lite nu då? Så kanske du känner att det händer lite...?

Puss

Marielle sa...

Alltså, det är oerhört svårt att ignorera sitt hår... Sjukt svårt! Men snygga naglar kanske kan kompensera liiite för det iaf? Kram

Anna sa...

Linda: washi är grejen, så himla användbart!
inte tänkt på det, men jag har ju en lång nagelbädd faktiskt. hur som är lila och grått fantastiskt fint ihop.

Marre: :) ah! så du kunde tipsat mig ;)

Emma: men - kan alla pannkakstrixet utom jag?
tänker att det inte är krångligare än en vanlig fransk manikyr eller?
jo det ska klippas upp för just nu är det
k a t a s t r o f !

Marielle: sjukt! ha ha, kanske det kanske!