tisdag, mars 19, 2013

vad lagar du mat till?



kan inte laga mat i ett tyst kök.
då blir det noll känsla och inte gott. 

det behöver oftast vara något fartigt och tryggt. 
något jag känner igen, kan sjunga till. 




Stiftelsens Vart jag än går är en fredagsmysklassiker hos oss numer, och den funkar lika bra till falukorvsfixandet en måndagkväll. med den som utgångslåt kan det inte bli fel. 

Adele, vad skulle jag göra utan Adele i köket? där finns alla sinnesstämningar om man bara shufflar lite mellan hennes album. 

The Lumineers är en ganska ny upptäckt för mig. om det går dåligt med maten; jamen då slänger man på Ho Hey och så går allt som en dans igen! 

Petra Marklunds svenska album. det mörka. sippa lite vin och ladda. tack Petra! 

man kan inte ha en spellista utan Dolly. Joline är min absoluta favoritlåt och den spelar jag högt när det slamras i pastakastrullerna. vet inte varför, men den passar så himla bra till pasta. 

mannen med sammestögonen och de stora vingmuttrarna; Rasmus Seebach funkar när vinet kickat in en lördagkväll och den där danska brytningen är perfekt. 

***

ikväll blir det Lindas hoki med saffran till tonerna av Adele. 
visst tycker vi att hon ska bjussa på det receptet?? 

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Älsk på Petra säger jag bara !

Marielle sa...

Hur snygg är inte Dolly den bilden då? Gillar både Rasmus, Stiftelsen & Petra. The Lumineers måste jag lyssna på, tack för tips :-)

smile sa...

Som sagt: http://www.smilebloggar.blogspot.se/2013/03/ibland-blir-man-forvanad.html

Anna sa...

Miss UD: älsk!!

Marielle: hon är så så snygg! tror att du kommer gilla the Lumineers!

Smile: :D