lördag, april 06, 2013

fredagsmood


med fem vårystra ungar for vi mot Skansen.
två mammor med stor tilltro till solens varma strålar. 
för kalla och för vita skor. 
och för tunna jackor. 

vi frös och gnällde om vartannat. 

men ändå; ganska skönt att inte vara så himla pretto. 
får ibland utslag av att se mammor som packar upp en hel arsenal av bra-ha-saker och som kör på fotriktigt och hjälm för jämnan. 

att vi frös och att korvbröden tog slut gjorde liksom inget i slutändan ändå.
så. himla. glada.





mina vita sneakers som hittills bara luftats i varma köpcentrum denna vår passade dåligt i leran på Skansen. 
men var förvånansvärt rena när vi kom hem ändå! 
sälarna visade sig vara på ett strålande humör. 
stackars pippin hade förmodligen tjongat in i räcket och dött, eller blivit ihjälskrämd av tuffa björnar på andra sidan glaset. 
jag fann tillslut lä och sol, i kombo med bulle och kaffe så fick det hela mig att tina och skina av lycka. 





sonen och sex tjejer. 
så himla nöjd kille! 
spelar bara svår :) 

den observante konstaterar att jag igår var klädd så här
och man behöver inte vara särdeles observant för att se de små testarna på utväxt... 





efter ett varmt bad hemma kokade vi snabbt ihop lite fredagstacos. 

kryddan var slut i burken och jag gjorde nytt enligt följande recept: 

3 msk anchochilipulver
2 tsk paprikapulver
3 msk spiskummin
1 1/2 msk salt
2 tsk socker
1 tsk oregano

blanda och förvara i lufttät burk, ca två matskedar räcker till 500g köttfärs.

skönt att veta att det inte är en massa annat guck i! 


laddad med familjetid för en helg på jobbet, 
njut av ledigheten ni andra!



4 kommentarer:

Anna J sa...

Kalla mig gärna pretto men jag flinar i smyg åt föräldrar som inte har vett att klä sina barn eller sig själva efter väder och situation... ;-)

Anna sa...

Anna J: missförstå mig rätt - jag kallar MIG SJÄLV pretto! planering och bra ha saker är stapelvara hemma hos mig. men ändå: så himla skönt att se att vi alla överlevde trots lite lera och kyla.
mätta och glada.
och inte hade vi ballerina och spetsblus som en del andra ;)

live a lot sa...

Ni ser ju ut att ha haftvdet toppen! Å jag har genast noterat receptet på kryddan, tack tack!

Ha en skön helg

Malin

Anna sa...

Malin: kul! hoppas du ska gilla receptet!