fredag, april 05, 2013

ljusinsläpp


ljuvliga vårljus, jag älskar dig!
men ibland är det inte lika soligt och matbordet är hemskt mörkt utan lampa idag. 
provisoriskt hänger Granits numer klassiska ljusslinga över bordet i en klunga, eller hur man nu ska säga. 

maken tror att jag kör på utmattningstaktiken i val av lampa, men i ärlighetens namn ska erkännas att jag själv har svårt att välja bara... 

ljust nu är jag nere på fyra fina alternativ; vad tycker ni?? 



4x lights



randig bomull från Tine K hos Perlan Living

matt svarta Hektar från Ikea. 

svart Bambu från Åhléns

blankt och härligt; Cabana från Mio. 

10 kommentarer:

Linda sa...

två eller fyra! kanske två lika?

Miss Marie sa...

Jag gillar ju Tine Ks lampa riktigt mycket... Men det är svårt att säga vad som passar in hos er! :)

Marielle sa...

Cabana! Snyggast tycker jag och mest praktisk. Det ska vara lätt att torka av i köket ;-) Eller har ni matplatsen separat? (Och nu har jag inte tagit någon som helst hänsyn till pris eftersom jag inte har nån aning om vad nån av dem kostar.)

en annan sa...

Cabana var ju jättesnygg! Den skall jag kolla in själv, lyckades precis brännmärka en av våra 69kr's tillfälliga lampor från IKEA (har bara _tillfälligt_ hängt där i sex år nu...). :-)

Annakarin sa...

Hektar är toppsnygg! Och kram och tack för fin blogg och så i vanlig ordning. Ses på Insta!

Anonym sa...

Har Hektar och tycker den toppsnygg...men ytan är väldigt matt= mycket som fastnar...Beror på hur nära spisen den hamnar alltså! /Sofia

smile sa...

Ge oss först lite hemmahosbilder så vi ser hur det ser ut där en lampa är tänkt hänga. :-)

*nyfiken*

liten sa...

Ikea´n röstar jag på, vi har nästan bestämt oss för den gånger två över matbord i sommarhuset. Rysligt fin tycker jag.

Anonym sa...

Nummer 2 & 4 tycker jag, sen är jag nyfiken på och se vilken det blev. :)

Anonym sa...

Fina beror lite vad ni har för inredningsstil i övrigt. Vi har en som är snarlik 3:an fast från ellos som vi är riktigt nöjda med den är ganska stor men känns ändå luftig. http://www.ellos.se/ellos-home/taklampa/240633?N=1z141urZ1z141ll&Nao=46&Ns=RankValue6|1