måndag, april 01, 2013

påskfirande



skärtorsdagen firades med sedvanlig dörrknacking och fjäderpyntande. 
innan jag stupade i säng tidigare än tidigt. 
långfredagen spenderades på jobbet.





vaknade på lördagen och mös när jag spanade på all ost jag laddat upp med i kylskåpet. 
påskmat alltså; varför äta ägg när man kan äta ost? 






stora tjejen hade präntat en lapp med en önskan till påskharen. 
Yohio, vad gör du med min dotter? 





men påskharen var rätt konventionell och bjöd bara på ägg. 
trist va? 






efter äggletning och förmiddagslunk drog vi mot biografen. 
Croodarna. 
rolig för alla fyra. 
och sådär full av sensmoral som bara stora amerikanska produktioner kan vara. 





födelsedagskalas för svägerskan på eftermiddagen. 
jag klädd i randigt och orange. 
och vita skor! 







igår var det dags för traditionell påskmiddag. 
så vi städade och piffade litegranna. 







vi invigde våren 2013 med det första glaset rosé. 
rosé, ostbricka och mamma. 
bättre än bäst. 






de stora prickiga fjädrarna får mig på gott humör. 
och de blommiga kaninerna pysslade jag i all hast innan gästerna kom. 






canneloni till huvudrätt och sedan en galen chokladbomb till dessert. 
med krossat ägg på och sex ägg i. 
lite väl kladdig i mitten, mer som en jätte-fondant. 
men god! 






jag bar en somrig tunika och korta svarta byxor. 
våren kom hit med värmen! 






nu är det måndag och påsken är slut för vår del, snart drar jag mot jobbet
hoppas ni haft fina lugna dagar och så även idag. 
glad påsk!

3 kommentarer:

Emma sa...

Låter som en alldeles perfekt påsk!! Och du, snygg som alltid. Och tårtan, igen, snyggaste påsktårtan jag sett!!

Marielle sa...

<3 påsken!

Anna sa...

Emma: puss på dig!

Marielle: härliga högtid!