fredag, maj 03, 2013

9 to 5, fast tvärtom eller så

igår raderade jag min Facebook-app från telefonen.
idag satte jag telefonen på flygplansläge mellan 15 och 20.
jag har knappt öppnat datorn de senaste veckorna.

det är nya tider.
jag behöver detoxa.
stänga ner, logga ut.

jag älskar internet.
har ständigt min telefon till hands.
Instagrammar fånigt mycket.

men jag vill inte vara den personen.
den som inte kan vara i nuet.
jag är ju här!
just nu.
en kort sekund av evigheten.

mindre internet - mer liv.
men att ta foton med den där telefonen, det kommer jag inte lägga ner.

4 kommentarer:

Librarybeth sa...

Ja, fb kan man vara utan. Men nätet i övrigt? Hm.
Det gäller att se upp så att det inte äter upp en.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Mm, man kan lätt bli besatt. Det gäller att passa sig lite.

mis(s)match sa...

Man måste hitta en balans där. Jag har sällan nätet på i mobilen och varken instagrammar eller twittrar.
FB ca 5 minuter om dagen, bloggar kanske en halvtimme. Har funderat på att sluta med FB. Det finns inte mer tid!

Anna sa...

Libby: jo det är väl där i "äta-upp-stadiet" som jag varit. tagit en välbehövlig paus. men också för att jag verkligen inte hinner. det finns ju kvar !

IWNKCAYCFO: besatt var ordet! men jag har blivit bättre nu i alla fall...

MM: hur kan tiden ta slut så snabbt! varje dag!
jag älskar ju Instagram så det kan jag inte sluta med. men FB däremot har jagi nte saknat ett endaste dugg!