söndag, maj 12, 2013

summering



torsdag. 
vika världens största tvätthög. 
och då menar jag verkligen världens största. 
sedan studsa och hänga. 
redigt skön torsdag om du frågar mig. 






jobba en natt. 
vakna till solsken.
njuta med kaffe i en stol och titta på barn som leker. 
njuter av stora barn, verkligen njuter. 






redig fredagsmiddag och mys. 
tog en promenad lite sent med stora tjejen och hennes dockvagn. 
så glad att hon fortfarande vågar vara sju år, sjuåringar får leka med dockor. 
punkt. 
hamnade hos hennes kompis och blev bjuden på ett glas rosé ute i solen. 
fick slita oss hem. 

vaknade till ännu en solig dag. 
en solig dag och godis, samt upprullade byxor och ljumma vindar på nakna anklar 
- det kallar jag lyx. 







en eftermiddagsfika med årets första rabarberpaj hos mor och far. 
rabarberpaj med riktigt smör och vaniljvisp, finns inte mycket som slår det. 
särskilt inte när den är toppad med fint umgänge. 







lämnade barnen i tryggt förvar hos mormor och morfar.
och for hem för att svida om för en helkväll med The Boss. 
och min man. 
älskar den här blusen. 
men den har en hopplös färg. 
en kallt grå-rosa ton som bara fungerar under det varma halvåret, 
resten av året ser man olevande ut i den. 

lite oäkta bling runt halsen och bekväm skor till det.  






majvindarna tillät oss att sitta ute och njuta en sushi innan vi tog en promenad till Friends Arena. 

det var inga problem att hitta, bara att följa strömmen. 





när vi öppnade dörren till arenan stannade vi alla fyra och bara gapade. 
så. jävla. stort. 

och nästintill fullsatt. 

gubben rockade tre timmar nonstop. 

det sista riffet på låtarna gick ihop med de första ackorden på nästa. 

vid varje låt. 

han var genomsvett efter en sång och bjöd på en show jag aldrig sett maken till. 

hans leende talade för sig självt; born to entertain. 

My hometown med 65 000 vajjande händer och lysande mobiler. 

magiskt. 

tror att man kommer referera till den här kvällen i framtiden. 






gissar att jag var mer sliten än Bruce när jag vaknade. 
trots sovmorgon. 

hämtade två barn som var tankade med gos och snos. 
tog en burgare och fortsatte hem för att övningscykla, tvätta och grilla.
redig söndagskänsla där. 





kan inte säga att jag är sugen på att ställa klockan på fem men imorgon är det dags att jobba igen. 

hoppas ni haft en fin helg och är redo för vardag. 


2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Vi var ju några som var där och jag håller med. Jag har Promised Land på repeat i huvudet!

Anna sa...

det var en härlig kväll!!