onsdag, maj 22, 2013

tidiga onsdag


dessa tidiga mornar. 
en kopp frukost hemma klockan halv sex och sedan om jag har tur ytterligare en tre timmar senare. 
annars blir det så himla långt till lunchen någon gång mellan 11 och 14 ... 

både jag och maken har helt snöat in på smoothie, 
vilket passar dåligt att mixa ihop i ett övrigt sovande hem klockan tidigt. 

med smoothie tror jag att det enkla är bäst. 
banan, vaniljyoghurt, valfria bär eller frukter och så ingefära. 
gärna massa ingefära. 
nästan så det bränner lite på tungan. 

morgonens tips: 
skala och frys in ingefära. 
när den är fryst är den så himmelens lätt att riva och så blir den inte mjuk och dålig heller, 
finns alltid på lut. 

senast passade jag även på att skiva några bitar som jag använt till te.
bara att lägga i botten på en kopp och fylla upp med hett vatten. 
en sked med honung och halsen mår genast lite bättre igen. 

men så här tidigt är kaffe ett måste; 

skål tisdag!



2 kommentarer:

Miss Marie sa...

Har hemma gillar vi ocksa smoothies! :)

ingis sa...

Fixa smoothien på kvällen så behöver den bara röras om lite på morgonen :)