torsdag, augusti 15, 2013

lackad och klar


sommar och nagellack goes together like, tja, kanel och socker? 

de dagar mina fingernaglar varit olackade under semestern är lätträknade. 
och en, 1, dag har mina tår varit helt utan färg. 

varje dag året runt har jag färg på tånaglarna. 
för att det ger mig en härlig känsla, och är det så lätt och billigt som att måla tånaglarna så SKA de vara lackade. 

men ni vet kanske känslan när man inte kan hitta den perfekta kombon av tå- och fingerlack? 
fann denna Polish Pairings hos Lauren Conrad
perfekt ju! 

sommarens mest använda lack är utan tvekan Chanels Fracas som jag fick i födelsedagspresent i vintras men som inte alls gör sig med vinterbleka fingrar. 
nu däremot; klockrent. 
det har till och med spelat ut Freshy från Mavala, men det är ju en golden oldie så den finns alltid i periferin. 

gårdagkvällen avslutade vi med att lacka 40 naglar. 
och när Blixten valde röda tånaglar så insåg jag att JA det är vad jag ska ha på tårna när jag går tillbaka till jobbet om precis en vecka. 
höst.