torsdag, september 12, 2013

Vi VANN!


vi vann - tänk att vi vann! 

spända men peppade tog vi oss allesammans in till Gärdet för 2013 års start av Tjejmilen. 
den 30:e i ordningen. 

fem kvinnor, två olika startgrupper. 

jag, min syster och min kusin i startgrupp 4a, vilket innebar en förväntad måltid under timmen. 

alla tre lite snoriga och dåligt tränade de sista veckorna men ändå GLADA. 

det här ska gå bra!

uppvärmningen var knappt existerande i startfållan och vi hade ändå fullt upp med att få igång musik och titta på den man som tagit sig in med peruk, klänning och oerhört håriga ben. 

starten för oss gick klockan 13.15 och vi rullade iväg. 
den breda vägen de första två kilometrarna var knöfulla av kvinnor som ömsom gick och sprang. 
att få en bra tid här var stört omöjligt i den här startgruppen. 

bilden nedan visar den oerhört vackra löprundan vi fick oss, och här kan du läsa lite mer om sträckan. 





jag och syrran höll oss tätt tätt ihop genom banan. 
hon drog mig fram och jag bjöd på druvsocker. 
närmare 25 graders värme och vätskekontrollerna kändes glesa. 
en mugg vatten i munnen och en mugg över huvudet var taktiken. 

vid sju kilometer kändes mina ben mjuka som spagetti men jag kämpade på. 
i den sista backen vid 9 kilometer gick jag 100 meter - så grymt besviken på mig själv då målet var att springa precis hela vägen - men tog mig sedan springande över mållinjen. 

min tid blev 60.28 och med de krassliga veckorna innan kunde jag inte vara nöjdare med mig själv. 

vi vann, vi vann verkligen syrran! 


nästa år springer vi igen och då ska vi fasen inte vara krassliga. 
spring du med! 

folkfest och tjejpepp. 
Tjejmilen 2013 -  tack!







4 kommentarer:

Åsa sa...

Härligt!
Bra jobbat!

Ebba sa...

Åh grymme! Vad coola ni var som trots förkylningar innan genomförde, och vad gött att ni fick en fin runda! Roligt att få läsa.

Men värmen - den kan verkligen var för hemsk att kuta i.

Kram!

Marielle sa...

Fasiken vad bra jobbat!

Anna sa...

Åsa: tack, det var så himla härligt att klara det!

Ebba: det var ju inget mot dina rundor men ett stort steg för mig. kram på dig.

Marielle: yeah! så himla nöjd