fredag, november 01, 2013

loving lately


- mamma, det bästa med den här veckan är verkligen att vi har varit tillsammans. 

brådmoget och lillgammalt javisst, men ändå - jag tror verkligen att hon sa det direkt ur hjärtat. 

jag har haft en smula ångest över att vi inte gjort något men jag inser att det att jag finns där, både fysiskt och i tanke gör stor skillnad. 

mina små hjärtan, som växer så fort så fort. 




den här veckan, höst och ganska mörkt - trots det lyckades jag idag fånga en rent ljuvlig bild av solen i hästhagen på min morgonpromenad. 

vad säger ni om Halloween? 
jippo eller högtid? 





vi har i alla fall karvat pumpa (3 stycken!) och barnen sprang runt bland grannarna utan toapapper men med söta små hemmapysslade Halloweenkort att dela ut igår.

dottern som mycket scary djävul och sonen som en sockersöt dracula. 





gårdagens ambition om matta svarta naglar gick i stöpet då det blev kletigt och smetigt
 och på tok för o-jag. 

slutade med någon form av mjuk orange. 

men tanken; med matta svarta naglar och en gnutta glitter - hur fint som helst!





höga svarta boots, smala svarta jeans, jeansskjorta och vit tröja - så bärbart! 

kamelfärgad kappa suktar jag en smula efter. 
och håret. 
kanske perfekt. 






en av dessa lediga dagar fördrev vi genom att baka. 

baka lussisar och digga julmusik. 

Leilas lussebullar som jag rockade förra året blev i år hårda degklumpar som med fördel kan användas som vapen mörka nätter på stan. 

förmodligen för att jag hädade genom att tjuvstarta innan det ens var november. 

men skam den som ger sig; det är ett grymt recept
bättre lycka till advent. 






och ja; min iPhone har varit närvarande denna lediga vecka men jag tycker att jag har det där iPhoneandet under kontroll. 

fast jag kan inte sticka under stol med att det är skönt att maken varit ledig både torsdag och fredag och tar hälften av alla mammamammamammamamma... 





trevlig helg på er! 


alla källor och inspiration : Pinterest

1 kommentar:

Marielle sa...

Kram och tack för härlig inspiration!