torsdag, november 07, 2013

loving lately



november! 

hatblandad förtjusning över denna månad. 
mest bara en blötkall nedräkning till advent. 
men hej - 6 dagar är ju redan avklarade!





advent ja! 
väntan och önskan om frid. 

för några veckor sedan gjorde jag en rejäl rensning i skåp och lådor i köket och konstaterade att muggar; det kan man inte ha för många! 
dessa från Åsa Lindström ger mig ha-begär. 
och jag kan inte välja. 
alla är fina! 







dags att skriva önskelista snart ändå så jag kan lika gärna fortsätta... 

starkt ha-begär även på dessa blanka ljushållare i koppar från Louise Roe, finns hos Länna Möbler till exempel. 




koppar har ju lite smått tagit över min vardag efter det att jag köpt en sprayburk och gått loss... 

kopparkulor från HM Home vore pricken över i i detta hem. 






en annan önskan är ett till halsband. 
mina runda brickor med barnens initialer behöver en kompis. 
två tunna halsband i halsgropen, hur fint?! 

tänker ett kopparfärgat med en liten textrad. 
oerhört begåvade Malin Lindner står bakom designen By Mile








7 november stavas Kladdkakans dag. 
så passande att vi igår just knep de sista smulorna av helgens dito... 

den godaste jag gjort möjligtvis. 
lite vuxenvariant med konjak men gled ned oerhört snabbt även i barnens magar. 
bra betyg! 

så lätt att slänga ihop dessutom: 

250 g smör
250 g mörk choklad
2 dl strösocker
1 msk frystorkat snabbkaffe
2-3 msk konjak
4 ägg

sätt ugnen på 175°
smält smöret och chokladen i en kastrull. 
ta ifrån värmen och blanda ned socker och ägg. 
rör ut kaffepulvret i konjaken och häll ned i smeten. 
häll i en springform med bakplåtspapper i bottnen. 

grädda i ca 50 minuter. 
ställ kallt, gärna över natten.
pudra rikligt med florsocker över och servera med lättvispad grädde. 






en annan högtidsdag närmar sig :: Fars dag på söndag 10/11. 

gissar att ni inte missat veckans snackis

ett bra presenttips från mig är däremot en ny plånbok. 

denna konjaksfärgade skönhet har en klassisk design, Nic & Mel har även fina mobilfodral och klockor.




glad torsdag på er! 


2 kommentarer:

Librarybeth sa...

November har blivit en månad jag gillar de sista åren. Det är januari som är min tuffaste.... tror jag.

Anna sa...

aha!
nä men januari är ju liksom halva julen och sedan är det nästan februari och då fyller jag år :)