onsdag, december 11, 2013

131211



vilket spännande datum vi har idag, n'est pas?

knappa två veckor till julafton. 

och snälla; kan det inte komma lite mera snö och minusgrader?





min julmapp på Pinterest är sprängfylld med julinspo men hemmet är fortfarande ganska opiffat. 
det här mörkret har mig i sitt grepp.
Thailands-längtet är på topp, hyn en katastrof och treskiftet hånar mig. 
att jag dessutom ska jobba precis hela julen är inte heller upplyftande. 
sniff. 
denna snoriga onsdag ska jag för tredje gången ge mig på lussebulls-bak och förhoppningsvis lyckas. 
bullar och piff. 
samt firande av åttaåring, så får det bli. 







så himla mycket rött pynt blir det inte. 
gillar skarpt dessa stora keramik-kottar från Hemtex






ni har väl inte missat att Musikhjälpen har dragit igång igen? 

årets tema är "alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet" 

ett lite svindlande tema i Sverige där mödradödligheten nästan är lika med noll. 

att arbeta på en nyföddhetsavdelning ger lite insikt i ämnet och i år finns det en chans att skänka en slant via sms i Neonatalen Danderyds namn. 

klicka här och skänk en slant, alla bidrag är varmt välkomna. 





i förra veckan fick den här kloka mannen ett pris av 5i12-rörelsen som arbetar mot främlingsfientlighet, rasism och för mänskliga rättigheter. 
Jason Diakité fick priset med denna motivering; 

"han visat hur man både i ord och toner kan förena ett stort artisteri med ett personligt engagemang i viktiga samhällsfrågor. Han har även genom konkret handling gjort många värdefulla humanitära insatser över världen"


rabalder uppstod då han i en nysläppt singel sjunger om att slå Jimmy Åkesson gul och blå. 
hans tacktal som får både honom och mig i tårar kan ni se och höra här




en annan organisation med fint syfte är World Childhood Organisation. 
de firar 15 år i arbetet för att motverka att barn exploateras och utsätts för övergrepp.

i samband med 15-årsjubileumet släpps ett jubileumsarmband i shopen
255 av 500 kronor går oavkortat till Childhoods fortsatta arbete.  




om vi fortsätter på den lite ytliga banan kan jag bara hinta om 
att Chanel släpper ett nytt lack inom kort... 









att jobba natten till julafton och därmed missa uppesittarkvällen och The Holiday känns inte bra. 
inte bra alls. 
denna lite fåniga film som ger mig en varm känsla i magen. 
och Jude Law, ja - det var just det. 






men å andra sidan har jag en tredagarsledighet att se fram emot denna helg och det min förhoppning är att det råder bot på min snoriga näsa och onda hals. 

njut av advent och ta hand om varandra. 




1 kommentar:

Vesnas vardag sa...

Ja jag behöver både Chanel lack, semester och snö. Låter som ett bra förslag. :)