måndag, december 16, 2013

men äntligen!




äntligen en sådan där helg jag längtat efter. 
då alla är hemma och bara är. 
i lördags stack jag inte ens näsan utanför dörren och pratade med svärmor om att det är så skönt med en dag då man inte gör någonting. 
ingenting,  kanske inte var helt sant eftersom jag under den dagen hann med två maskiner tvätt, renbäddning av sängar, söndagsbad av barnen, födelsedagsfirande, fyra plåtar pepparkakor + pyntande av desamma, plitande av 30 stycken julkort, dammsugning och skurande av nedervåningen och inslagning av julklappar. 
puh. 

men en del dagar känns det inte ens jobbigt liksom. 
den där energin har jag verkligen saknat i flera veckor. 

bildkavalkaden nedan visar att leo-smulan är uppackad och invigd för säsongen. 
fredagen firade vi med ett gäng glada åttaåringar; tacomys för att fira vår stora och så himla peppande att sitta och tjattra med dessa kloka små mänskor. 
lördagens bakande ja; juldinosaurier och julgodis :) 
välbehövligt glas vin för att avsluta dagen, rosé och bara fötter mitt i december och jag säger att det funkar prima. 






söndagen var ännu en kalasdag.. 
stora delar av familjen och stora delar socker.







det var den helgen det. 

nu full rulle denna sista vecka innan jul; kom igen! 

godmorgon! 

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Men det är så sköööönt att bocka av på listan.. Få undan saker hemma.

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med dig, och att du inte slutat blogga?? Det vore trist tycker jag.... I så fall verkar det som två av mina favoritbloggar (din och Linda (konceptlsp) lagt ner :(

Anna sa...

Miss UD:
så. himla. skönt. amen!

Anonym:
vi är här! bara lite mindre aktiva! men kanske med något nytt på G... :)