onsdag, januari 15, 2014

H * O * N * Y





Humans of NY

en samling färgglada och talande människor i denna stad som lockar mig så. 

att det aldrig är lugnt, alltid puttrande och kokande av liv. 

NY som är mina drömmars stad - skrämmer också en trygghetsnarkoman som mig

ett, för mig, nytt konto på Instagram är @humansofny.






Brandon som fotografen heter startade bloggen Humans of NY 2010, det som började som ett lite annat projekt utvecklades till att bli en stor samling fotografier av människor knutna till ett citat eller en anekdot. 
bilder av liv.
en hyllning till olikheten.

alla typer av människor, alla. 

dessa foton ger mig så mycket i eftertanke och en hel del glada stunder. 
tårar och skratt, så nära men ändå så långt ifrån. 

jag kan varmt rekommendera bloggen HONY samt Instagramkontot @humansofny


4 kommentarer:

Elin sa...

Jag fäljer HONY på Facebook, älskart!
Är rätt sugen på den nya boken :)

Akan-Kakan sa...

Ja! Älskar den! Mest för texten, dock, med bilden som illustration. Älskar tanken på att varje person har nåt fint, tänkvärt eller roligt att berätta.

Anna sa...

Elin: ja boken är nog en riktig höjdare!

Akan-Kakan: ja det är ju texten som är det fina i kråksången, alla dessa liv...

Anna sa...

Elin: ja boken är nog en riktig höjdare!

Akan-Kakan: ja det är ju texten som är det fina i kråksången, alla dessa liv...