fredag, januari 17, 2014

peppen!



kände ni den i morse? 
peppen. fredagspeppen. 

för mig väntade en ledig fredag och en ganska lång to do list. 
men genom att starta med morgonmys så kändes det inte ens jobbigt. 

efter frukost ett snabbt stopp hos pappa. 
pappa, min fina pappa. 
att andas ut och bara vara, prata prata utan att barnen ska prata ännu mera. 
du betyder så mycket för mig. 

storhandling och vinhandling. 
viktigt viktigt. 

städa & baka. 

sedan promenad till förskolan för att hämta den där femåringen medan min stora traskade hem helt själv och klarade att både nyckla och larma av. 
plätt-mellis och beröm till tjejen som klarat läxförhör som en dans. 

vika tvätt och torka golv, lufta vinet. 

se stora snöflingor virvla och skratta sig fördärvad åt sms-chat i grupp, bästa uppfinningen!

familjefilm och fredagsmys. 
börja röra ihop hemma-nuggets med sötsur sås och kiwi-tomatsallad. 

få ett fint samtal av saknad vän. 

prata, skratta och njuta. 
sitta kvar och sörpla vin med maken medan barnen skrattar sig fördärvade i tv-soffan. 

sådana här dagar är det bästa jag vet. 
och på mina sämsta dagar så vet jag att dessa väntar. 
för ljuset finns ju alltid där, precis bakom kullen även när det är som mörkast. 

skål för denna fina fredag vänner!



Inga kommentarer: