torsdag, januari 23, 2014

punkt.


punkt som i slut. 
tänk att den där onsdagen tog slut till sist ändå. 
den som började med att jag verkligen inte förstod att klockan ringde vid 05.15 och det krävdes enorma mängder foundation för att få någon fason på ansiktet. 

hamnade i någon typ av falsk förhoppning om lugn dag då det fram till 10 var helt kavt. 

men sedan. 

ett slitet uttryck som fullt ös medvetslös kändes oerhört passande när jag vid 15-snåret tryckte tre Finn Crisp istället för lunch. 

stämplade ut 45 minuter senare och satte mig på bussen hem. 

lagade kopiösa mängder spagetti med köttfärssås och la mig nästan samtidigt som barnen.

och så blev jag liksom lite gråtig över att ungarna nu är så stora att de fattar när man är på gränsen till psykbryt av trötthet och klappar medhårs och håller med ömma kindpussar. 

den här morgonen känns som ett vakum i huvudet. 
tänker bara ta hand om tvätt och disk för att sedan vila mig i form inför kvällens jobb.  







det här att lämna barnen och sedan fara hem för en frukost till tonerna av Äntligen Morgon
 är den bästa av gåvor.

två koppar kaffe, en avokado och en redig powershot. 
riktigt kände hur alla tänkbara baciller for skrikande ur kroppen och nog tusan är jag i alla fall lite piggare. 

torsdagskick: 

en banan
en kiwi
en blodapelsin
några frysta hallon
ingefära
lite smoothiemix
och en skvätt mandelmjölk
toppat med chiafrön





glad torsdag, håll fanan högt - imorgon är det fredag!

Inga kommentarer: