torsdag, januari 30, 2014

relaxed och härlig


2013 was all about kondition. 
ja, så mycket kondition man nu kan lyckas klämma in i sitt lilla liv av treskift, småbarnsliv och annat härligt man vill hinna med. 
men jag är nöjd med två till tre gånger i veckan, det är jag verkligen! 

2014 då?
jo, nu ska jag försöka bli smidig. 
som en katt! 
jag blir ju inte yngre och jag vill gärna att det ska sluta knaka när jag reser mig om morgnarna, om man kan förhindra likstelhet så tänker jag i alla fall göra ett försök. 

min rosenknopp till dotter skuttar glatt ned i både split och spagat och det är väl inget jag någonsin tror att jag kommer klara men smidigare kan jag bli - det är ett som är säkert. 

yoga, pilates och yogalates är det jag tänker mig. 

idag väntar mitt andra pass yoga för året skämskudde på det.. 






första passet var ett där jag hängde i mjuka band i taket och jag var lätt euforisk när jag kom därifrån. 

idag :: bikramyoga. 

38-40° och konstant rörelse. 

jag har laddat med powersmoothie och hoppas att jag inte blir yrslig. 

efter några pass tänker jag mig att jag själv kan klara enkla övningar hemma och på så sätt lyckas finna mer tid för stretch och nedvarvning. 

rulla ut min matta och andas mig igenom livet. 

sedan en tid tillbaka följer jag härliga @yoga_girl på Instagram. 
en svensk tjej som reser världen över och inspirerar med sin syn på livet och bjuder på 
galna yogaposer i bikini. 
hennes youtube-sida är full av klipp och inspiration. 

okej, då kör vi denna torsdag! 

1 kommentar:

Miss Marie sa...

Heja dig!

Och den där postern är med på mitt söndagssvep till helgen, så himla söt ju! :)