måndag, mars 03, 2014

samtidigt på Instagram


puh alltså. 
när veckorna och kvällarna går i ett och jag knappt sitter med mina egna tankar en endaste liten sekund. 
så energidränerande på samma gång som det gör mig helt uppfylld. 
måndag kväll nu och jag kan inte förstå var de närmsta fem dagarna tagit vägen. 
flax flax bara. 


torsdagskvällen spenderade jag iförd pumps och prickig blus på stor baluns. 
250 kvinnor och några enstaka män; 
ljudnivån mina vänner - ljudnivån. 

svettig, lomhörd och med ett leende på läpparna gick jag därifrån innan klockan slagit 22 med ett litet glas vitt innanför västen. 







fredagen fösvann i ett sus. 
stannade över på jobbet en stund och köpte surdegsbröd med mig på vägen hem. 
somnade under fredagsmyset och väcktes av pussar. 

lördagmorgon :: 

- mamma, är du pepp på kalaset?? frågar nyblivna sexåringen. 

det kan du ge dig på!! 

tricket för lyckat barnkalas? 
lagom få så de hinner känna sig sedda. 
och prickiga godispåsar skadar ju inte heller. 





tänk att några få små människor kan få en så trött ändå. 
kvällspromenad med maken, en timme bland hästhagar och lervälling. 

en dusch och en powernap medan han fixade ihop en mycket efterlängtad trerättersmeny. 
själv satte jag mig på soffan med ett glas Amarone och förortens blekaste ben. 

ju längre kvällen led fick jag ånyo svart på vitt att mannen jag valt är den bästa jag någonsin mött. 
puss på dig!  





rödvinsmorgon. 
ni vet lite segt i ögonlocken. 
långsam frukost, städning och Vasalopp. 
bakade två sorters småkakor och fluffade grädde till semlorna. 






tre timmar till med familjen på kalas. 
när man bara kan sitta och snacka och titta runt i rummet och njuta av sällskapet. 
bästa söndagsnöjet. 

... och sedan var det bara att röja, diska, laga mat och tvätta lite till.
den där soffan, ljuset och resterna från lördagsgodiset såg mer inbjudande ut men helgen har ju sitt begränsade antal timmar. 





söndagsmiddag. 
med tankar högt och lågt, en sexåring och en åttaåring som går igång på dödsångest gör att samtalen blir djupa och allvarliga. 
inget man skojar bort. 
barns viktiga riktiga känslor. 

att efter det faktiskt sitta en timme i soffan framför Jills veranda med Kristian Gidlund på Svt Play. många tårar. 
stora, okontrollerade, tysta. 
se det

somnade tätt intill. 
sov tungt i sex timmar. 
vaknade knappt av klockan. 
åtta timmar jobb. 
nu en stund med datorn på magen innan sängen igen.
det var den måndagen det. 

tre arbetsdagar till innan långledigt. 
så efterlängtat! 



Inga kommentarer: